نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

از جانب

ویرایش ComputerWeekly.de، TechTarget
سیستم های کنترل صنعتی (ICS) سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری یکپارچه ای هستند که برای نظارت و کنترل عملکرد ماشین ها و تجهیزات مرتبط در محیط های صنعتی استفاده می شوند. این همچنین شامل سیستم هایی می شود که مدیریت و کنترل در زیرساخت های حیاتی را بر عهده دارند. در این زمینه، کاربران می‌توانند ماشین‌ها و سیستم‌ها را از طریق رابط انسان و ماشین (HMI) نظارت، کار و کنترل کنند.


بسته به مشخصات، HMI dop-107bvها داده های سیستم های کنترل صنعتی را به نمایش های بصری آسان برای خواندن سیستم ها ترجمه می کنند. به عنوان مثال، کاربر می تواند نمودار مدار سیستم ها را ببیند یا پمپ ها را روشن و خاموش کند یا دما را تنظیم کند. داشبوردها یا سایر راه حل های نرم افزاری معمولاً روی سیستم عامل های معمولی رایانه شخصی اجرا می شوند و با کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یا سایر واحدهای کنترل صنعتی ارتباط برقرار می کنند.

دسترسی به HMI ها خطری برای امنیت سیستم های کنترل صنعتی ایجاد می کند. برای مدت طولانی، سیستم ها نسبتاً ایمن در نظر گرفته می شدند زیرا به اینترنت یا سایر بخش های شبکه شرکت متصل نبودند. این گاهی اوقات منجر به فعال نشدن مکانیسم های امنیتی اولیه می شود.

بحثی در کنار آتش در OpenRAN
استفان داگلاس از Spirent Communications به مانیش پارتاک از IBM ملحق شد تا همه چیزهایی را که OpenRAN از جمله O-RAN Alliance، فرصت های مشارکت، وضعیت فعلی در مقابل پتانسیل و انواع چالش هایی که صنعت موبایل در اتخاذ این با آن مواجه است روشن کند. فن آوری.

به علاوه blog، چشم اندازی از 5G و حتی فراتر از آن به تحقیق و توسعه که به امکانات 6G می رود.

استفاده اثبات شده از رابط های ماشین ما (MMI)
نوع پانل مانت ما بیش از حد خود را در سیستم های صنعتی ثابت کرده است. قاب مقاوم از آسیب ناشی از تأثیرات خارجی جلوگیری می کند. در زمینه های کاربردی مانند تجهیزات آشپزخانه، تابلوهای دیجیتال یا فناوری های پزشکی و آزمایشگاهی، از نوع نصب Flush Mount به طور فزاینده ای استفاده می شود. سطح فلاش نه تنها با کیفیت به نظر می رسد، میکروب ها و کثیفی ها نمی توانند در فرورفتگی ها ته نشین شوند. پایه عقب به طور قابل اعتمادی خود را به عنوان یک نوع نصب همه منظوره مقرون به صرفه ثابت کرده است. اگر به دنبال یک واحد کنترل لمسی برای کنترل ماژول های مانیتورینگ، یک ماژول ورود یا یک واحد مرکزی برای کنترل و کاهش پیچیدگی فنی هستید، سری Flexy Vision به خوبی عرضه شده است.

چهار نوع رابط‌های انسان و ماشین (MMI) به شما آزادی کامل در هنگام برنامه‌ریزی دستگاه نهایی می‌دهد. ما به شما توصیه می‌کنیم که کدام نوع برای محصول شما مناسب‌تر است یا چگونه باید اتصال پیچ را تنظیم کنیم، به‌طور مثال، به طوری که بتوان پنل لمسی را همراه با کامپیوتر تک بردی به طور بهینه نصب کرد. ما همچنین به طور بهینه رابط ها را با نیازهای شما تطبیق می دهیم. علاوه بر راه حل های سازگار با رابط ماشین انسانی، سری Flex Vision طیف احتمالات را به بهترین شکل ممکن تکمیل می کند. ماژول های Flex Vision نه تنها به دلیل بدنه آلومینیومی با کیفیت به نظر می رسند، بلکه اتصال پیچی مطابق با استاندارد VESA انعطاف پذیرترین استفاده های ممکن را تضمین می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

Hmi مبتنی بر صفحه کلید با توکار داخلی اچ ام آی Dop-110cs
تاریخ انتشار: دوشنبه 30-11-0001
دکمه اشتراک گذاری فیس بوک دکمه اشتراک گذاری توییتر لینک به اشتراک گذاری دکمه اشتراک گذاری ایمیل دکمه اشتراک گذاری واتساپ
Hmi مبتنی بر صفحه کلید با Plc داخلی:

ویژگی های برجسته HMI مبتنی بر صفحه کلید با PLC داخلی:-
* تمام ویژگی های رابط اپراتور Prism LCD
* ورودی ها و خروجی های دیجیتال یکپارچه با ورودی/خروجی آنالوگ اختیاری
* ورودی ها و خروجی های دیجیتال برای 24 ولت DC رتبه بندی شده اند
* پشتیبانی از نردبان منطق و کنترل آنالوگ
* شمارنده و تایمر با سرعت بالا
* PID داخلی، PWM، پشتیبانی از خروجی پالس
* پشتیبانی از دو پورت برای اتصال به PLC / چاپگر / SCADA / Drive.

فن آوری هایی برای دقیق کردن اندازه گیری، فرآیندهای قابل اعتماد و کارآمد مدیریت دارایی کارخانه.


Memosens 2.0
تنها با نوآوری مداوم است که می‌توانیم همگام باشیم و حتی از تقاضاهای در حال تغییر سریع امروزی در مورد اتوماسیون فرآیند جلوتر باشیم. ما فناوری‌های حسگر خود را با همکاری مؤسسات تحقیقاتی و بر اساس خواسته‌های مشتریان خود توسعه می‌دهیم. با این حال، نوآوری در سنسور متوقف نمی شود. ارتباطات صنعتی و فناوری های مدیریت داده برای آماده شدن برای تحول دیجیتال بسیار مهم هستند.

1. Memosens 2.0: فناوری حسگر پیشرفته بارگذاری مجدد شده است


فناوری ضربان قلب
با فناوری دیجیتال Memosens 2.0 زندگی را آسان تر کنید، ایمنی فرآیند را افزایش دهید و در ارتباط بمانید

تکنولوژی Memosens تکنولوژی تجزیه و تحلیل مایعات را متحول کرده است. مقدار اندازه گیری شده را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و آن را به صورت القایی به فرستنده منتقل می کند و مشکلات مربوط به رطوبت را از بین می برد. با هشدارهای سیگنال در صورت اختلال در انتقال، Memosens انتقال امن داده را برای افزایش دسترسی به نقطه اندازه گیری و فرآیندهای بدون مشکل ارائه می دهد. با Memosens 2.0، نقاط اندازه گیری کاملاً آینده نگر و برای IIoT آماده می شوند.

2. فناوری ضربان قلب


آنالایزرهای کایزر رامان
گرفتن نبض اندازه گیری شما

آیا می خواهید در دسترس بودن کارخانه خود را افزایش دهید و هزینه ها را کاهش دهید؟ فناوری Heartbeat تشخیص و تأیید دائمی را بدون وقفه در فرآیند تضمین می کند. این کارکرد گیاهی مقرون به صرفه و ایمن را در طول کل چرخه زندگی تضمین می کند. طیف وسیعی از دستگاه‌های Endress+Hauser با فناوری Heartbeat موجود است که عملکردهای تشخیصی، تأیید و نظارت را برای بهینه‌سازی فرآیند ترکیب می‌کند.

3. طیف سنجی رامان - تکنولوژی پیشرفته آنالیز نوری


iTHERM TrustSens
ابزارهایی با کارایی بالا که اندازه گیری ترکیب و کیفیت شما را از آزمایشگاهی به فرآیند دیگر انجام می دهند

فن‌آوری پیشرفته آنالیز نوری ما از قدرت طیف‌سنجی رامان برای انجام اندازه‌گیری‌های شیمیایی پیوسته و بی‌درنگ در هر محیطی بدون نیاز به استخراج، آماده‌سازی یا از بین بردن نمونه بومی استفاده می‌کند. با بیش از 40 سال تجربه، عمق و وسعت مجموعه ما به مشتریان ما بینش شیمیایی را امکان می دهد که توسعه محصول را ساده می کند، مقیاس پذیری تحلیلی را ارائه می دهد و کیفیت محصول را از طریق اتوماسیون فرآیند تضمین می کند.

آنالایزرهای کایزر رامان
همه سیستم‌های تحلیلگر ما از فناوری مشترک بهره می‌برند و امکان انتقال آسان دانش و پروتکل‌ها را از آزمایشگاه تحقیق و توسعه به تولید می‌دهند.

کاوشگرهای قیصر رامان
ما راه حل های کاوشگر قوی، قابل اعتماد و با کارایی بالا برای تمام مراحل ماده - جامدات، مایعات و گازها ارائه می دهیم.

4. سنسور دمای خود کالیبره کننده iTHERM TrustSens


برنامه اسکنر Netilion
فناوری حسگر برنده جایزه به کاهش ریسک، بهبود ایمنی فرآیند در کاربردهای حیاتی کمک می کند

Endress+Hauser اولین فناوری سنسور دمای خود کالیبره شده در جهان را توسعه داده است که به طور خاص برای کاربردهای بهداشتی که نیاز به رعایت دقیق مقررات FDA و قوانین GMP دارند طراحی شده است. واحد حسگر یک سنسور استاندارد Pt100 RTD را با یک عنصر مرجع نقطه ثابت بسیار دقیق ترکیب می کند که از اثر دمای کوری برای تولید سیگنال کالیبراسیون استفاده می کند. طراحی برنده جایزه به به حداقل رساندن ریسک و عدم قطعیت های اندازه گیری در فرآیندهای حیاتی کمک می کند.

5. دوقلوهای دیجیتال


راه اندازی ایمن
توضیح دوقلو دیجیتال بسیار ساده است. ایده این است که یک نسخه دیجیتالی از یک چیز واقعی در ابر یک محصول، فرآیند یا خدمات ایجاد کنیم.

دوقلو دیجیتال در تمام بخش‌های صنعتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. به عنوان رابط بین دستگاه‌ها و اجزای فیزیکی در دنیای دیجیتال خدمت می‌کند و نمایش پلتفرم‌های کامل تولید را در سیستم‌های فناوری اطلاعات برای شبیه‌سازی، کنترل و بهبود فرآیندها ممکن می‌سازد. دوقلو دیجیتال با اطلاعات و داده‌های خود، کلید اتصال مجازی زنجیره‌های ارزش و کاربردهای دیجیتال در کل چرخه زندگی است.مفهوم دوقلو دیجیتال یک جنبه مهم در دیجیتالی کردن سیستم های تولید مشتریان ما است. h به همین دلیل، مهم است که تولیدکنندگان و اپراتورهای کارخانه استانداردهای مشترکی را ایجاد کنند تا تبادل این اطلاعات به راحتی و ایمن انجام شود.

وقتی در مورد IIoT یا Industry 4.0 صحبت می کنیم، به دستگاه های هوشمند اشاره می کنیم. این دستگاه های هوشمند همیشه داده های ارزشمندی را ارائه می دهند. این در تضاد با راه حل های مستقلی است که ما اغلب در گذشته در محیط صنعتی داشتیم.

می‌توان این دستگاه‌ها را به ابر متصل کرد و از دوقلوهای دیجیتالی برای ساخت نسخه مجازی آن‌ها استفاده کرد، بعداً در حین کار، تمام داده‌ها در فضای ابری جمع‌آوری می‌شوند و دوقلوهای دیجیتالی می‌توانند یاد بگیرند که چگونه همتای آن تیک می‌زند.

6. رابط ماشین انسانی (HMI) برای عملیات یکپارچه


برنامه SmartBlue
راه اندازی سریع و آسان نقاط اندازه گیری شما با رابط ماشین انسانی استاندارد HMI ما

سادگی از طریق یکنواختی - داشتن دستگاه های مختلف با تفاوت

فن‌آوری‌های اندازه‌گیری اولیه که در فرآیند شما نصب شده‌اند، هنگام راه‌اندازی، بهره‌برداری یا نگهداری می‌توانند چالش‌برانگیز باشند. با مفهوم عملیات یکپارچه رابط ماشین انسانی (HMI)، می‌توانیم به شما در غلبه بر این چالش‌ها کمک کنیم. همه دستگاه های ما یک رابط کاربری یکسان ارائه می دهند که زندگی روزمره شما را آسان تر می کند. زمان کمتر برای درک دستگاه به معنای زمان کمتر برای آموزش و زمان کمتر برای انجام وظایف شماست.

7. برنامه SmartBlue
دسترسی راحت و ایمن به دستگاه های شما

شما یک مکان امن و راحت را در شعاع 20 متری در اطراف دستگاه برای راه اندازی آن انتخاب می کنید. مخصوصاً در مکان‌های صعب العبور یا مناطق خطرناک، راه‌اندازی و راه‌اندازی دستگاه از طریق برنامه SmartBlue بسیار ارزشمند است. برای نگهداری همه داده ها همیشه در زمان واقعی در دسترس هستند. SmartBlue مبتنی بر فناوری بی سیم Bluetooth® است و نیازی به درایور جداگانه ای ندارد. و داده ها به صورت رمزگذاری شده تبدیل می شوند. این سیستم توسط مؤسسه معتبر آلمانی فراونهوفر تأیید شده است.



:: برچسب‌ها: اچ ام ای,خرید و فروش اچ ام ای ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

سنسورهای مجاورت القایی در محدوده جدید IF60xx از ifm electronic بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند: سازگاری با تاسیسات موجود و عملکرد اضافی که مزایای مهمی را در برنامه های جدید ارائه می دهد. برای اطمینان از سازگاری با عقب، سنسورهای جدید خروجی های آنالوگ و سوئیچینگ را ارائه می دهند، در حالی که برای حداکثر تطبیق پذیری و اجازه دادن به پارامتر، یک رابط IO-Link را در خود جای داده اند.

حسگرهای IF60xx هنگامی که به عنوان دستگاه‌های استاندارد استفاده می‌شوند، جایگزینی برای انواع معمولی هستند. آنها همچنین می توانند برای سنجش فاصله بسیار دقیق در یک محدوده عملیاتی محدود استفاده شوند که می تواند توسط کاربر از طریق رابط IO-Link تنظیم شود. این ویژگی پیشرفته به ویژه هنگام نظارت بر ماشین آلات برای علائم اولیه سایش که منجر به تغییرات موقعیتی کوچک می شود مفید است.

 

در همه برنامه‌ها، داده‌های حسگرها از طریق IO-Link قابل دسترسی هستند، که از خطاهای ناشی از تلفات تبدیل و تداخل الکتریکی اطمینان حاصل می‌کند.

برای اطمینان از مناسب بودن برای وسیع ترین طیف ممکن از کاربردها، سنسورهای مجاورت القایی جدید IF60xx در 17 نسخه موجود هستند. اینها شامل انواع استوانه ای رزوه ای با قطرهای M12 تا M30 و واحدهای مستطیلی به ابعاد 40 x 40 x 54 میلی متر است. محدوده شامل انواع فلاش و غیر فلاش با خروجی های آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر و 0 تا 10 ولت می باشد. همه مدل ها دارای یک خروجی سوئیچینگ قابل برنامه ریزی و همچنین یک رابط IO-Link هستند. محدوده سنجش از 0.2 میلی متر برای کوچکترین واحدها تا 35 میلی متر برای بزرگترین واحدها است.

همه سنسورهای IF60xx با ساختاری قوی برای تضمین عمر طولانی حتی در محیط‌های کاری سخت، دارای رتبه حفاظتی IP65 یا بهتر و همچنین محدوده دمای عملیاتی طولانی‌تر هستند. لوازم جانبی موجود شامل براکت‌های نصب زاویه‌دار برای مدل‌های استوانه‌ای و یک درگاه اصلی IO-Link است که به سنسورها اجازه می‌دهد از طریق اتصال USB به یک رایانه شخصی استاندارد پارامتری شوند.

از کاربردهای جراحی و درمانی رباتیک گرفته تا ربات‌های آزمایشگاهی که نمونه‌های خون را مرتب می‌کنند و روش‌های آزمایش را انجام می‌دهند، استفاده از رباتیک در بخش‌های MedTech در طیف گسترده‌ای از کاربردها در حال افزایش است، که برخی از آنها، زمانی که به صورت دستی انجام شوند، می‌توانند زمان‌بر، یکنواخت و حتی یکنواخت باشند. همچنین فرصت هایی برای رخ دادن خطاها فراهم می کند.

گردش کار در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را می‌توان با اتوماسیون صنعتی، کاهش حجم کار پرسنل و اطمینان از ایمنی آنها، و همچنین ایمنی مواد در حال کار در سناریوهایی مانند تجزیه و تحلیل بالینی، جراحی یا حتی درمان توانبخشی ساده‌سازی کرد، فرآیندی که نیاز به فیزیکی دارد. تعامل پرسنل با بیماران؛ بلند کردن، خم شدن، حرکت دادن و غیره. اگرچه باید بین زمینه های مختلف کاربرد تمایز قائل شد:

ربات هایی که برای حمل بارهای بزرگ مانند شتاب دهنده های خطی یا دستگاه های اشعه ایکس استفاده می شوند.

فرآیندهای رباتیکی که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند مکان یابی دقیق یک ابزار.

روبات‌هایی که توالی‌های دائمی را انجام می‌دهند و به دقت بالایی نیاز دارند.

رباتیکی که فرآیندهای تکراری را در دوره های طولانی انجام می دهد.

استفاده از رباتیک و اتوماسیون در بخش های پزشکی و دارویی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، گسترده است، و به منظور ارائه یک نمای کلی جامع از آنچه دقیقاً می توان از طریق اجرای اتوماسیون فرآیند رباتیک به دست آورد و ارائه کرد، باید همه زمینه ها را بررسی کنیم. که در آن مزایا قابل ارائه است.

 

وقتی در مورد ربات ها و روباتیک صحبت می کنیم، بسیاری یک ماشین صنعتی را تصور می کنند که برای انجام وظایف در یک محیط صنعتی به کار گرفته می شود. پالت سازی در انبار، پرس کاری در کارخانه، جوشکاری خودکار در یک کارخانه ساخت - برنامه های سنتی که از ابزارهای قابل برنامه ریزی مکانیزه مانند روبات ها استفاده می کنند. بخش‌های پزشکی و داروسازی/علوم زندگی محیط کاملاً متفاوتی را در ذهن فرد تداعی می‌کند، مانند نظافت، بهداشت، عقیمی و بهداشت، دقیقاً عکس آن محیط‌هایی که به طور طبیعی فرض می‌کنیم که یک ربات در آن کار می‌کند. اما مدل‌هایی از ربات‌ها و برنامه‌های کاربردی وجود دارند که صرفاً برای استفاده در بخش‌های MedTech وجود دارند و این طیف وسیعی از محصولات و راه‌حل‌های با فناوری پیشرفته تا 30 سال گذشته به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از سیستم‌های کمکی مبتنی بر ربات تا کمکی. اجزاء. تکامل فناوری MedTech به این معنی است که امروزه، جدا از آن برنامه‌های کاربردی از پیش موجود که هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، روبات‌ها و قطعات در حال تکمیل طیف گسترده‌ای از کاربردهای فناوری پزشکی هستند، مانند: جراحی حداقل تهاجمی، جراحی استخوان، غیره. برش استخوان تماسی و جراحی ارتوپدی، جراحی زیبایی مانند روش‌های کاشت مو، نظارت و مرتب‌سازی نمونه‌های خون و انجام آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا محققین انسانی تکمیل شوند - اساساً یک فرآیند پیچیده یا توالی فرآیندها مستقل می‌شوند.

عصر رباتیک پزشکی تازه شروع شده است. ربات‌های حساس و مشارکتی، به‌ویژه، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده رباتیک در پزشکی ایفا خواهند کرد و قبلاً خود را در چندین برنامه پیشرو ثابت کرده‌اند. «روبات دانشمند» مستقل را در نظر بگیرید. انجمن سلطنتی شیمی، مستقر در دانشگاه لیورپول، یک دانشمند روباتی متشکل از یک KMR (ربات متحرک KUKA) یک پلت فرم ناوبری انعطاف پذیر و مستقل مجهز به بازوی ربات حساس LBR iiwa ایجاد کرد. این دانشمند ربات در حفظ فرآیندهای حیاتی تحقیق و توسعه در زمانی که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی مانع از کار توسعه‌دهندگان می‌شد، نقش اساسی داشت. توسعه ربات توسط این سازمان به عنوان "عصر دیجیتالی جدید برای علم" مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا این ربات در طول قرنطینه به کار خود ادامه داد و مجموعه ای از آزمایش ها را بر روی رفتار سلول های خورشیدی انجام داد.

دکتر بنجامین برگر، یکی از توسعه دهندگان دانشگاه گفت که این ربات سرعت انجام تحقیقات را تغییر داده است. "این به راحتی می تواند از طریق هزاران نمونه عبور کند، بنابراین وقت من را برای تمرکز بر نوآوری و راه حل های جدید آزاد می کند."

بیمارستان دانشگاهی در آلبورگ دانمارک از سیستم ربات های آزمایشگاهی و جعبه های حمل و نقل هوشمند برای نظارت و مرتب سازی خودکار نمونه های خون استفاده می کند. روزانه بیش از 3000 نمونه خون به آزمایشگاه می رسد. آنها باید آزمایش و دسته بندی شوند - فرآیندی زمان بر و یکنواخت که تا کنون به صورت دستی انجام می شده است. برنامه انتخاب و مکان بار کاری را برای پرسنل بیمارستان کاهش می دهد و به آنها زمان می دهد تا در کارهای ارزشمند شرکت کنند.

Annebirthe Bo Hansen، رئیس بخش در بیمارستان دانشگاه آلبورگ توضیح می دهد: "ما می خواستیم این فرآیند را خودکار کنیم تا بار کارمندان خود را کاهش دهیم."

رباتیک در MedTech هرگز در مورد فرآیندهای غیرانسانی نبوده، بلکه در مورد بهبود کیفیت، ایمنی و دسترسی بوده است. تغییر جمعیتی جهانی که همیشه در حال تکامل است حکم می‌کند که خدمات موجود همچنان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

پیشرفت های فعلی عالی هستند، اما استفاده از ربات syساقه کاملاً وابسته به پذیرش آن توسط پزشکان و بیماران است. این پزشک است که در نهایت تصمیم می گیرد که ربات چه کاری انجام دهد و چه کسی بر کل برنامه پزشکی کنترل دارد. پزشکان جوان، به ویژه، تمایل زیادی برای کار با چنین سیستم هایی نشان می دهند. با این حال، در مورد بیماران، کار آموزشی بیشتری لازم است. بنابراین، چالش امروز نیازمند یک انتقال ظریف و ترکیبی از سنت و مدرنیته است تا خیال کسانی که تازه به این کاربردهای مهیج دسترسی دارند، راحت شود.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

در مهندسی برق، ماشین الکتریکی یک اصطلاح کلی برای ماشین هایی است که از نیروهای الکترومغناطیسی استفاده می کنند، مانند موتورهای الکتریکی، ژنراتورهای الکتریکی و غیره. آنها مبدل های انرژی الکترومکانیکی هستند: یک موتور الکتریکی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند در حالی که یک ژنراتور الکتریکی، نیروی مکانیکی را به برق تبدیل می کند. قطعات متحرک در یک ماشین می توانند دوار (ماشین های دوار) یا خطی (ماشین های خطی) باشند. علاوه بر موتورها و ژنراتورها، دسته سومی که اغلب شامل ترانسفورماتورها می‌شود، که اگرچه هیچ بخش متحرکی ندارند، مبدل‌های انرژی نیز هستند که سطح ولتاژ جریان متناوب را تغییر می‌دهند.[1]

ماشین‌های الکتریکی به شکل ژنراتور، تقریباً تمام نیروی الکتریکی روی زمین را تولید می‌کنند و در قالب موتورهای الکتریکی تقریباً 60٪ از کل نیروی الکتریکی تولید شده را مصرف می‌کنند. ماشین‌های الکتریکی در اواسط قرن نوزدهم توسعه یافتند و از آن زمان تا کنون جزء زیرساخت‌های موجود در همه جا بوده‌اند. توسعه فناوری ماشین های الکتریکی کارآمدتر برای هر گونه حفاظت جهانی، انرژی سبز یا استراتژی انرژی جایگزین بسیار مهم است. ژنراتور الکتریکی وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. یک ژنراتور الکترون ها را مجبور می کند از طریق یک مدار الکتریکی خارجی جریان پیدا کنند. تا حدودی مشابه پمپ آب است که جریان آب ایجاد می کند اما آب داخل آن ایجاد نمی شود. منبع انرژی مکانیکی، محرک اصلی، ممکن است یک موتور بخار رفت و برگشتی یا توربین، آب در حال سقوط از طریق توربین یا چرخ آبی، یک موتور احتراق داخلی، یک توربین بادی، یک میل لنگ دستی، هوای فشرده یا هر منبع انرژی مکانیکی دیگری باشد.

دو بخش اصلی یک ماشین الکتریکی را می توان به دو صورت مکانیکی یا الکتریکی توصیف کرد. از نظر مکانیکی، روتور قسمت دوار و استاتور قسمت ثابت یک ماشین الکتریکی است. در اصطلاح الکتریکی، آرمیچر جزء تولید کننده نیرو و میدان جزء میدان مغناطیسی یک ماشین الکتریکی است. آرمیچر می تواند روی روتور یا استاتور باشد. میدان مغناطیسی می تواند توسط آهنرباهای الکتریکی یا آهنرباهای دائمی نصب شده بر روی روتور یا استاتور تامین شود. ژنراتورها به دو نوع ژنراتور AC و ژنراتور DC طبقه بندی می شوند.

ژنراتور AC
یک ژنراتور AC انرژی مکانیکی را به برق جریان متناوب تبدیل می کند. از آنجایی که توان انتقال یافته به مدار میدان بسیار کمتر از توان انتقال یافته به مدار آرمیچر است، ژنراتورهای AC تقریباً همیشه سیم پیچ میدان را روی روتور و سیم پیچ آرمیچر روی استاتور دارند.

ژنراتورهای AC به چند نوع طبقه بندی می شوند.

در یک ژنراتور القایی، شار مغناطیسی استاتور باعث القای جریان در روتور می شود. سپس محرک اصلی، روتور را بالاتر از سرعت سنکرون هدایت می‌کند و باعث می‌شود که شار روتور مخالف سیم‌پیچ‌های استاتر را قطع کند و جریان فعال را در سیم‌پیچ‌های استاتر تولید کند، سروو موتور در نتیجه نیرو را به شبکه الکتریکی بازگرداند. یک ژنراتور القایی توان راکتیو را از سیستم متصل می‌گیرد و بنابراین نمی‌تواند منبع انرژی مجزا باشد.
در یک ژنراتور سنکرون (آلترناتور)، جریان برای میدان مغناطیسی توسط یک منبع جریان DC جداگانه تامین می شود.
ژنراتور DC
ژنراتور DC ماشینی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی جریان مستقیم تبدیل می کند. یک ژنراتور DC به طور کلی دارای یک کموتاتور با حلقه تقسیم برای تولید جریان مستقیم به جای جریان متناوب است.

موتور

موتور الکتریکی.
مقاله اصلی: موتور الکتریکی
یک موتور الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. در فرآیند معکوس ژنراتورهای الکتریکی، اکثر موتورهای الکتریکی از طریق میدان های مغناطیسی برهم کنش و هادی های حامل جریان برای تولید نیروی چرخشی عمل می کنند. موتورها و ژنراتورها شباهت های زیادی دارند و انواع بسیاری از موتورهای الکتریکی را می توان به عنوان ژنراتور کار کرد و بالعکس. موتورهای الکتریکی در کاربردهای مختلفی مانند فن های صنعتی، دمنده ها و پمپ ها، ماشین ابزار، لوازم خانگی، ابزارهای برقی و دیسک درایوها یافت می شوند. آنها ممکن است با جریان مستقیم یا جریان متناوب تغذیه شوند که منجر به دو طبقه بندی اصلی می شود: موتورهای AC و موتورهای DC.

موتور AC
مقاله اصلی: موتور AC
یک موتور AC جریان متناوب را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است، یک استاتور ثابت بیرونی که دارای سیم پیچ هایی با جریان متناوب برای تولید میدان مغناطیسی دوار است و یک روتور داخلی متصل به شفت خروجی که توسط میدان دوار به آن گشتاور داده می شود. دو نوع اصلی موتورهای AC بر اساس نوع روتور مورد استفاده متمایز می شوند.

موتور القایی (ناهمزمان)، میدان مغناطیسی روتور توسط یک جریان القایی ایجاد می شود. روتور باید کمی کندتر (یا سریعتر) از میدان مغناطیسی استاتور بچرخد تا جریان القایی را فراهم کند. سه نوع روتور موتور القایی وجود دارد که عبارتند از: روتور قفس سنجابی، روتور زخمی و روتور هسته جامد.
موتور سنکرون، به القایی متکی نیست و بنابراین می تواند دقیقاً در فرکانس عرضه یا زیر چندگانه بچرخد. میدان مغناطیسی روتور است

یا توسط جریان مستقیم ارسال شده از طریق حلقه های لغزنده (تحریک کننده) یا توسط یک آهنربای دائمی تولید می شود.
موتور DC
مقاله اصلی: موتور DC
موتور الکتریکی DC برس خورده با استفاده از کموتاسیون داخلی، آهنرباهای دائمی ثابت و آهنرباهای الکتریکی دوار، گشتاور مستقیماً از برق DC عرضه شده به موتور تولید می کند. برس‌ها و فنرها جریان الکتریکی را از کموتاتور به سیم‌پیچ‌های سیم چرخان روتور داخل موتور منتقل می‌کنند. موتورهای DC بدون جاروبک از آهنربای دائمی دوار در روتور و آهنرباهای الکتریکی ثابت روی محفظه موتور استفاده می کنند. یک کنترلر موتور DC را به AC تبدیل می کند. این طراحی ساده تر از موتورهای برس خورده است زیرا عارضه انتقال نیرو از خارج موتور به روتور چرخان را از بین می برد. نمونه ای از موتورهای DC بدون جاروبک و سنکرون یک موتور پله ای است که می تواند یک چرخش کامل را به تعداد زیادی پله تقسیم کند.

سایر ماشین های الکترومغناطیسی
سایر ماشین های الکترومغناطیسی عبارتند از Amplidyne، Synchro، Metadyne، کلاچ جریان گردابی، ترمز جریان گردابی، دینامومتر جریان گردابی، دینامومتر Hysteresis، مبدل چرخشی و مجموعه Ward Leonard. مبدل چرخشی ترکیبی از ماشین هایی است که به عنوان یکسو کننده مکانیکی، اینورتر یا مبدل فرکانس عمل می کنند. مجموعه Ward Leonard ترکیبی از ماشین هایی است که برای کنترل سرعت استفاده می شود. از دیگر ترکیبات ماشینی می توان به سیستم های Kraemer و Scherbius اشاره کرد.

تبدیل کننده

تبدیل کننده.
مقاله اصلی: ترانسفورماتور
ترانسفورماتور وسیله ای استاتیک است که جریان متناوب را از یک سطح ولتاژ به سطح دیگر (بالاتر یا پایین تر) یا به همان سطح بدون تغییر فرکانس تبدیل می کند. یک ترانسفورماتور انرژی الکتریکی را از یک مدار به مدار دیگر از طریق هادی های جفت شده القایی - سیم پیچ های ترانسفورماتور - منتقل می کند. جریان الکتریکی متغیر در سیم پیچ اول یا اولیه، شار مغناطیسی متغیری را در هسته ترانسفورماتور ایجاد می کند و در نتیجه یک میدان مغناطیسی متغیر از طریق سیم پیچ ثانویه ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی متغیر یک نیروی الکتروموتور (emf) یا "ولتاژ" متغیر در سیم پیچ ثانویه القا می کند. این اثر القای متقابل نامیده می شود.

سه نوع ترانسفورماتور وجود دارد

ترانسفورماتور استپ آپ
ترانسفورماتور کاهنده
ترانسفورماتور ایزولاسیون
بر اساس ساختار چهار نوع ترانسفورماتور وجود دارد

نوع هسته
نوع پوسته
نوع قدرت
نوع ساز
ماشین های روتور الکترومغناطیسی
ماشین‌های روتور الکترومغناطیسی ماشین‌هایی هستند که دارای نوعی جریان الکتریکی در روتور هستند که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که با سیم‌پیچ‌های استاتور در تعامل است. جریان روتور می تواند جریان داخلی در یک آهنربای دائمی (ماشین PM)، جریانی که از طریق برس ها به روتور می رسد (ماشین برس) یا جریانی که در سیم پیچ های روتور بسته توسط یک میدان مغناطیسی متغیر (ماشین القایی) تنظیم می شود.

ماشین های آهنربای دائمی
ماشین های PM دارای آهنرباهای دائمی در روتور هستند که یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. نیروی حرکتی مغناطیسی در یک PM (ناشی از چرخش الکترون‌ها با اسپین هم‌تراز) عموماً بسیار بیشتر از آنچه در یک سیم‌پیچ مسی ممکن است، است. با این حال، سیم پیچ مسی را می توان با یک ماده فرومغناطیسی پر کرد، که به سیم پیچ مقاومت مغناطیسی بسیار کمتری می دهد. هنوز میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط PM های مدرن (مگنت های نئودیمیوم) قوی تر است، به این معنی که ماشین های PM گشتاور/حجم و نسبت گشتاور/وزن بهتری نسبت به ماشین هایی با سیم پیچ روتور تحت کار مداوم دارند. این ممکن است با معرفی ابررساناها در روتور تغییر کند.

از آنجایی که آهنرباهای دائمی در یک ماشین PM در حال حاضر عدم تمایل مغناطیسی قابل توجهی را ایجاد می کنند، بنابراین عدم تمایل در شکاف هوا و سیم پیچ ها اهمیت کمتری دارند. این آزادی قابل توجهی را هنگام طراحی ماشین های PM می دهد.

معمولاً می‌توان ماشین‌های الکتریکی را برای مدت کوتاهی بارگذاری کرد تا زمانی که جریان موجود در کویل‌ها، قسمت‌هایی از ماشین را تا دمایی گرم کند که باعث آسیب شود. ماشین‌های PM می‌توانند به میزان کمتری در معرض چنین اضافه‌باری قرار بگیرند، زیرا جریان بیش از حد زیاد در سیم‌پیچ‌ها می‌تواند میدان مغناطیسی آنقدر قوی ایجاد کند که آهن‌رباها را از بین ببرد.

ماشین های برس خورده
ماشین‌های برس‌دار ماشین‌هایی هستند که سیم‌پیچ روتور از طریق برس‌ها به همان روشی که جریان الکتریکی در مسیر ماشین اسلات برقی به ماشین می‌رسد، جریان دارد. برس های بادوام تر را می توان از گرافیت یا فلز مایع ساخت. حتی می توان با استفاده از قسمتی از روتور و استاتور به عنوان ترانسفورماتور که جریان را بدون ایجاد گشتاور انتقال می دهد، برس ها را در «ماشین برس شده» از بین برد. برس ها را نباید با یک کموتاتور اشتباه گرفت. تفاوت این است که برس ها فقط جریان الکتریکی را به روتور متحرک منتقل می کنند در حالی که یک کموتاتور نیز جهت جریان را سوئیچ می کند.

آهن (معمولاً هسته های فولادی چند لایه ساخته شده از ورق فلز) بین سیم پیچ های روتور و دندانه های آهنی بین سیم پیچ های استاتور علاوه بر آهن سیاه در پشت سیم پیچ های استاتور وجود دارد. شکاف بین روتور و استاتور نیز تا حد امکان کوچک است. همه اینها برای به حداقل رساندن عدم تمایل مغناطیسی مدار مغناطیسی انجام می شود که میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط سیم پیچ های روتور از آن عبور می کند، چیزی که

h برای بهینه سازی این ماشین ها مهم است.

ماشین‌های برس‌کاری شده بزرگ که با DC به سیم‌پیچ‌های استاتور با سرعت سنکرون کار می‌کنند، رایج‌ترین ژنراتور در نیروگاه‌ها هستند، زیرا توان راکتیو را نیز به شبکه می‌رسانند، زیرا می‌توانند توسط توربین راه‌اندازی شوند و ماشین در این سیستم می‌تواند تولید برق با سرعت ثابت بدون کنترلر این نوع ماشین اغلب در ادبیات به عنوان ماشین سنکرون شناخته می شود.

این دستگاه همچنین می تواند با اتصال سیم پیچ های استاتور به شبکه و تامین AC کویل های روتور از یک اینورتر کار کند. مزیت این است که می توان سرعت چرخش دستگاه را با یک اینورتر با رتبه کسری کنترل کرد. هنگامی که به این ترتیب کار می شود، دستگاه به عنوان دستگاه "القایی" تغذیه دوبل برس خورده شناخته می شود. "القایی" گمراه کننده است زیرا هیچ جریان مفیدی در دستگاهی که توسط القایی راه اندازی می شود وجود ندارد.

ماشین های القایی
ماشین‌های القایی دارای سیم‌پیچ‌های روتور اتصال کوتاه هستند که در آن جریان توسط القایی تنظیم و حفظ می‌شود. این مستلزم آن است که روتور با سرعتی غیر از سرعت سنکرون بچرخد، به طوری که سیم پیچ های روتور در معرض یک میدان مغناطیسی متغیر ایجاد شده توسط سیم پیچ های استاتور قرار می گیرند. ماشین القایی یک ماشین ناهمزمان است.

القایی نیاز به برس ها را که معمولاً بخش ضعیفی در ماشین الکتریکی است، از بین می برد. همچنین امکان طراحی هایی را فراهم می کند که ساخت روتور را بسیار آسان می کند. یک سیلندر فلزی به عنوان روتور کار می کند، اما برای بهبود کارایی معمولاً از روتور "قفس سنجابی" یا روتور با سیم پیچ بسته استفاده می شود. سرعت ماشین‌های القایی ناهمزمان با افزایش بار کاهش می‌یابد زیرا برای تنظیم جریان کافی روتور و میدان مغناطیسی روتور، اختلاف سرعت بیشتر بین استاتور و روتور ضروری است. ماشین‌های القایی ناهمزمان می‌توانند ساخته شوند تا در صورت اتصال به شبکه AC بدون هیچ وسیله کنترلی راه‌اندازی و کار کنند، اما گشتاور راه‌اندازی کم است.

یک مورد خاص می تواند یک ماشین القایی با ابررساناها در روتور باشد. جریان در ابررساناها توسط القایی تنظیم می شود، اما روتور با سرعت سنکرون کار می کند زیرا برای حفظ جریان روتور نیازی به اختلاف سرعت بین میدان مغناطیسی در استاتور و سرعت روتور نخواهد بود.

مورد خاص دیگر دستگاه القایی دو تغذیه بدون جاروبک است که دارای مجموعه دو سیم پیچ در استاتور است. از آنجایی که دو میدان مغناطیسی متحرک در استاتور دارد، صحبت در مورد سرعت سنکرون یا ناهمزمان معنایی ندارد.

ماشین های بی میلی
دستگاه های رلوکتانس هیچ سیم پیچی روی روتور ندارند، فقط یک ماده فرومغناطیسی به شکلی است که "الکترومغناطیس" در استاتور می تواند دندان های روتور را "گرفته" و کمی آن را جلو ببرد. سپس الکترومغناطیس ها خاموش می شوند، در حالی که مجموعه دیگری از آهنرباهای الکتریکی برای حرکت روتور بیشتر روشن می شوند. نام دیگر استپ موتور است و برای سرعت کم و کنترل موقعیت دقیق مناسب است. ماشین‌های رلوکتانس می‌توانند با آهنرباهای دائمی در استاتور برای بهبود عملکرد عرضه شوند. سپس "الکترومغناطیس" با ارسال یک جریان منفی در سیم پیچ "خاموش" می شود. هنگامی که جریان مثبت باشد آهنربا و جریان با یکدیگر همکاری می کنند تا میدان مغناطیسی قوی تری ایجاد کنند که حداکثر گشتاور دستگاه رلوکتانس را بدون افزایش حداکثر مقدار مطلق جریان، بهبود می بخشد.

ماشین های الکترواستاتیک
در ماشین های الکترواستاتیک، گشتاور با جاذبه یا دفع بار الکتریکی در روتور و استاتور ایجاد می شود.

ژنراتورهای الکترواستاتیک با ایجاد بار الکتریکی الکتریسیته تولید می کنند. انواع اولیه ماشین های اصطکاکی بودند، انواع بعدی ماشین های تاثیرگذاری بودند که با القای الکترواستاتیک کار می کردند. ژنراتور Van de Graaff یک ژنراتور الکترواستاتیک است که امروزه هنوز در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرد.

ماشین های هموپولار
ماشین‌های هموپولار ماشین‌های DC واقعی هستند که در آن‌ها جریان از طریق برس‌ها به یک چرخ در حال چرخش می‌رسد. چرخ در میدان مغناطیسی قرار می گیرد و با عبور جریان از لبه به مرکز چرخ از طریق میدان مغناطیسی، گشتاور ایجاد می شود.

سیستم های ماشین های الکتریکی
برای عملکرد بهینه یا عملی ماشین های الکتریکی، سیستم های ماشین های الکتریکی امروزی با کنترل الکترونیکی تکمیل می شوند.

مزایای دنیای واقعی 5G
رابرت فرانک از West Midlands 5G به صحنه آمد تا امکانات 5G را در سراسر بریتانیا و فراتر از آن باز کند. سازمان او در حال همکاری نزدیک با تولیدکنندگان، شرکت‌های کوچک و متوسط، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در سراسر منطقه است و برنامه‌های دیجیتال جدیدی را توسعه می‌دهد که به رشد اقتصادی کمک می‌کند و تفاوت واقعی و مثبتی را برای مردم و مشاغل وست میدلندز ایجاد می‌کند.


رابرت فرانک، مدیر عامل WM5G
Wi-Fi 6 و خانه آینده
Airties EVP & CMO Nicholas Fortineau به ما نشان دادند که چه چیزی ممکن است زیرا فناوری‌های Wi-Fi و 5G عملکرد بی‌سابقه‌ای در اتصال را باز می‌کنند. 5G فناوری دسترسی قانع‌کننده‌ای را برای دسترسی به بسیاری از خانه‌ها فراهم می‌کند، اما برای اتصال کلی دستگاه، Wi-Fi فناوری بی‌سیم غالب در خانه است و خواهد ماند.

Fortineau توضیح می‌دهد که چگونه این دو فناوری با هم وجود دارند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند، چگونه می‌توان از Wi-Fi 6 برای تخلیه ترافیک داده سلولی 5G استفاده کرد و تجربه Airties در راه‌اندازی اولین آزمایش‌های OpenRoaming مسکونی در جهان.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

ما از جامعه برای چالش Build-a-Thon و Exchange در سال 2021 دعوت می کنیم
توسط کوین مک کلاسکی، اتوماسیون القایی
در 07 جولای 2021
Build-a-Thon

در اعلامیه ICC 2021، اشاره کردیم که امسال بازگشت تاریخی Build-a-Thon است. وقتی «تکامل» را به عنوان موضوع کنفرانس امسال انتخاب کردیم، آن را به یک دلیل انتخاب کردیم: Build-a-Thon را به تکامل بعدی آن می بریم!

 

چالشگران جدید Build-a-Thon
از زمان اولین Build-a-Thon، ما در نظر داشتیم که این روشی سرگرم کننده و دوستانه برای نشان دادن مهارت های ساخت رقبا باشد. خوب، ما می دانیم که انجمن جرقه زنی ما می تواند رقابتی باشد، و قطعاً می دانیم که آنها مهارت ها را دارند. به همین دلیل است که یکپارچه ساز پرفروش 2020 Flexware امسال در برابر ادغام پرفروش 2019 Vertech برای کمربند Build-a-Thon قرار خواهد گرفت.

 

Vertech در مقابل Flexware

ساختار رویداد نیز این بار کمی متفاوت خواهد بود. در واقع دو بخش خواهد بود. ابتدا، به هر یکپارچه کننده یک ماه زمان توسعه درست قبل از ICC 2021 داده می شود تا منابع احتراق خود را توسعه داده و آزمایش کند، و سپس آنها را به حلقه Build-a-Thon می آورند. هر رقیب نسخه «نسل بعدی» داشبورد یا برنامه HMI را می‌سازد که به‌طور تصادفی با پرتاب سکه قبل از کنفرانس به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

برای بخش دوم، هر یکپارچه‌ساز می‌تواند از آیتم‌های از پیش ساخته شده مانند جداول پایگاه داده و تعاریف UDT به همراه منابع Ignition Exchange برای ساخت برنامه اختصاص داده شده خود به صورت زنده در طول Build-a-Thon استفاده کند. برای اینکه هر یکپارچه‌کننده برتری داشته باشد و تخصص خود را به رخ بکشد، می‌توانند برنامه نسل بعدی خود را به هر شکلی که می‌توانند سفارشی کنند، از جمله ساخت آن برای یک عمودی خاص یا استفاده از تکنیک‌های طراحی با کارایی بالا.

اگر در Build-a-Thons قبلی شرکت کرده باشید، می‌دانید که تیم مهندسی فروش درجه یک ما نقشی محوری در روند کار ایفا می‌کند، و خوشبختانه این موضوع امسال نیز صادق خواهد بود. من و همکارم، مدیر مهندسی فروش، تراویس کاکس، دوباره باز خواهیم گشت اما در نقش های جدید. ما در حال معامله در صفحه‌کلیدمان با کلیپ‌بورد هستیم و به‌جای اینکه «مانو-آ-مانو» را به زبان بیاوریم، هر کدام مربی یکی از رقیب‌های یکپارچه‌مان می‌شویم، تخصص خود را به‌عنوان کهنه‌کار Build-a-Thon ارائه می‌کنیم و تفسیر رنگی در مورد آن ارائه می‌کنیم. رسیدگی کنت ملویل، مدیر مهندسی فروش، نیز به‌عنوان MC رویداد بازخواهد گشت و به صورت پخش به‌پلی از ساخت‌ها و همچنین همراهی موسیقی مملو از فالستو را ارائه می‌کند.

 

 

ساخت و ساز در زمان واقعی
خود Build-a-Thon از همین جا در Folsom، کالیفرنیا در 22 سپتامبر از ساعت 1 تا 2 بعد از ظهر به صورت زنده پخش می شود. PDT. برنده امسال توسط مخاطبان با رای‌گیری بی‌درنگ انتخاب می‌شود، بنابراین حتما تقویم‌های خود را علامت بزنید.

تمام منابع جدیدی که رقبای Build-a-Thon ما برای این رویداد ایجاد می کنند، از طریق تبادل جرقه در دسترس همه قرار خواهند گرفت. صحبت از اینکه…

 

چالش تبادل

آیا می توانید به چالش تبادل دست پیدا کنید؟
مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و چالش تبادل جرقه 2021 را به طور رسمی اعلام کنیم! آیا دارایی Ignition دارید که روی آن کار کرده اید؟ منبع شخصی برای سوپرشارژ کردن هر سیستم اتوماسیون؟ خوب، اکنون فرصتی برای به اشتراک گذاشتن آن با جهان است!

اگر تازه وارد Exchange شده‌اید یا نیاز به تجدید سریع دارید، Ignition Exchange بستری برای به اشتراک گذاشتن و کشف منابع جرقه‌زنی است که هم توسط اعضای انجمن Ignition و هم تیم Inductive Automation ایجاد شده است. این پلتفرم یک راه منحصر به فرد برای تسریع توسعه پروژه یا تقویت سیستم موجود ارائه می دهد.

اخیراً ما به مبادله جرقه زنی توجه بیشتری کرده ایم. ما ابتکار تبادل را آغاز کردیم، جایی که هر یک از اعضای تیم مهندسی فروش هر ماه یک منبع کمک می‌کنند. علاوه بر آن، صفحه جدید درخواست منبع را اضافه کردیم. ایده ای برای یک منبع دارید اما زمان لازم برای ساخت آن را ندارید؟ اکنون می‌توانید درخواستی بدهید و به اعضای تیم IA یا جامعه فرصت دهید تا قدم بردارند.

ما از کل جامعه Ignition - از جمله همه اعضای جامعه بین المللی ما - دعوت می کنیم تا خلاقانه ترین منبع خود را در Ignition Exchange for the Exchange Challenge آپلود کنند. در پایان ماه اوت، همه منابع جدید آپلود شده در Exchange را بررسی می‌کنیم و نوآورانه‌ترین آنها را انتخاب می‌کنیم تا در طول ICC 2021 یک فریاد دریافت کنیم و بعد از کنفرانس در بورس نمایش داده شوند! ما در گذشته منابع بسیار خوبی از جامعه خود دریافت کرده‌ایم، بنابراین اگر می‌خواهید منبع شما برجسته باشد، مطمئن شوید که آن را عالی کنید!

 

چگونه منبع خود را ارسال کنید (و یک تی شرت رایگان دریافت کنید!)
ارسال منبع به چالش Exchange آسان است: فقط منبع خود را به صورت عمومی در Ignition Exchange قبل از پایان آگوست 2021 آپلود کنید. همه منابع آپلود شده از ICC 2020 (به جز موارد ایجاد شده توسط کارکنان IA) در نظر گرفته می شوند، بنابراین اگر قبلاً منبع خود را آپلود کرده‌اید، نیازی به انجام مجدد آن نیست (مگر اینکه منبع عالی دیگری داشته باشید که بخواهید به اشتراک بگذارید). خودشه؛ چیزی نیست



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

سپتامبر 2020. هلدینگ YILPORT به طور مداوم بر روی بهینه سازی هر مرحله در زنجیره تامین کانتینر کار می کند و به Conductix-Wampfler به عنوان شریک برای تامین انرژی و سیستم های مدیریت داده پیشرفته متکی است. با پروژه های فعلی در پایانه های لیکس و لیسکونت Yilport، هر دو در پرتغال، و پایانه Yilport's Gävle در سوئد، هر دو شرکت زیربنای پیگیری خود برای رهبری فناوری هستند.

در تمام این سه پروژه براون فیلد، راه حل Drive-In L مبتنی بر ریل هادی برای اولین بار در جرثقیل های تمام اتوماتیک RTG (ARTG) در سراسر جهان استفاده خواهد شد. Conductix-Wampfler با سیستم انتقال داده ProfiDAT® خود، که به طور کامل در راه اندازی سیستم ریل هادی ادغام شده است، می تواند الزامات بالایی برای انتقال داده قابل اعتماد با سرعت داده بالا در زمان واقعی برآورده کند. ProfiDAT® عملکرد کاملاً خودکار حداکثر چهار ARTG را که به طور همزمان در یک بلوک با طول بلوک تا 400 متر کار می کنند را امکان پذیر می کند. Utku Karaarslan، مدیر پروژه‌های E-RTG جهانی در Conductix-Wampfler می‌گوید: «تضمین نرخ داده‌های لازم برای عملکرد کامل خودکار چندین ARTG در چنین مسافت طولانی بسیار چالش برانگیز بود. با این حال، به لطف دانش تیم باتجربه E-RTG، می‌توان  ریموت کنترل یک راه‌اندازی سیستم با نقاط دسترسی و رویه‌های جابجایی را ایجاد کرد. کاراارسلان در پایان می‌گوید: «ارائه سیستم‌های مدیریت انرژی و داده‌های قابل اعتماد برای مشتریانمان که از پروژه‌های اتوماسیون آنها پشتیبانی می‌کنند، اولویت شماره یک تمرکز بر نوآوری ما است».

برای تغییرات بلوک و شروع مربوط به فرآیند رانندگی خودکار در بلوک جدید، ARTG ها از راه دور کنترل خواهند شد. راه حل تمام مقیاس انتقال انرژی و داده برای RTG از Conductix-Wampfler، شامل سیستم موقعیت یابی و فرمان خودکار، از مرحله عملکرد کاملاً خودکار با ایمنی بالا و عملکرد قابل اعتماد در داخل بلوک ها پشتیبانی می کند.

نصب Drive-In L و ProfiDAT® در ترمینال Gävle Yilport در سوئد به کیت زمستانی Conductix-Wampfler مجهز شده است تا از عملکرد قابل اعتماد در زمستان با شرایط برف و یخبندان اطمینان حاصل کند.
آگوست 2020. Conductix-Wampfler ریل رسانا جدید ابتکاری CopperECO را راه اندازی کرد.

CopperECO به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد  ریموت کنترل برای چالشی که سازندگان و اپراتورهای تجهیزات دائماً با آن روبرو هستند توسعه یافت: انتقال جریان های بالا به مصرف کننده در حالی که واحد سیار حرکت نمی کند، یعنی در حالت سکون، همانطور که در مورد دستگاه های حمل بار وجود دارد. در عملیات بلند کردن بدون حرکت طولی همزمان جرثقیل.

تا به حال، تنها انتخاب ماده رسانا بین مس درجه یک با بهترین رسانایی و انواع آلومینیوم-فولاد ضد زنگ بوده است که هزینه کمتری دارند اما به دلیل خواص مواد در حالت سکون به طور موضعی گرم می شوند. به منظور اطمینان از عملکرد ایمن تجهیزات حتی در کاربردهای حیاتی، اغلب باید ترکیبات جمع کننده جریان چندگانه پیچیده با نیاز فضایی بالا نصب شود.

با CopperECO، Conductix-Wampfler اکنون یک جایگزین عالی قیمت از نظر عملکرد بین مس و فولاد ضد زنگ آلومینیوم ارائه می دهد. این نوع ریلی نوآورانه رسانایی قابل توجهی را در مقایسه با فولاد ضد زنگ آلومینیوم ارائه می دهد و بنابراین امکان انتقال ایمن جریان های بالا را حتی در حین کار در حالت سکون فراهم می کند. CopperECO همچنین برای شرایط محیطی در فضای باز از جمله بنادر دریایی مناسب است.

انواع ریل CopperECO برای سری ریل هادی Single PowerLine 0812 و 0813 در دسترس هستند و به ویژه برای منبع تغذیه قابل اعتماد جرثقیل های کانتینری و سقفی، AS/RS، موتورهای کابلی یا وسایل تفریحی مناسب هستند.

Nexus BB جدید از Conductix-Wampfler، فناوری است که منتظرش بودید. این فناوری راه حل نهایی را برای مشکلات انتقال داده شما فراهم می کند. Nexus BB یک داده در حال انتظار حق ثبت اختراع برای راه حل های برق برای کاربردهای صنعتی است. این فناوری در بسیاری از پروفیل های هادی مختلف از جمله: فستون، زنجیر کابل، حلقه لغزنده، ریل هادی و قرقره کابل. Nexus BB یک اتصال سیمی ایمن از طریق هر رسانایی ایجاد می کند که قابلیت اطمینان نهایی را فراهم می کند. سیگنال امن از طریق دو تا از هادی های قدرت حرکت می کند و نیاز به هادی های سیگنال اضافی را از بین می برد.

 ریموت کنترل

Nexus BB را می توان در سیستم های جدید و موجود برای افزودن یک لایه ارتباطی داده ایمن استفاده کرد و به تخصص شبکه یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد. Nexus BB می‌تواند Wi-Fi را برای ارتباطات تجهیزات تلفن همراه با همان حداقل تعمیر و نگهداری مانند یک راه‌حل Wi-Fi حذف کند. Nexus BB یک راه حل داده بیش از برق است که یک سیگنال محتوی برای امنیت نهایی از طریق جداسازی سیگنال ارائه می دهد. طراحی نوآورانه برای عملکرد قابل اعتماد با محیط های پر سر و صدا سازگار است. Nexus BB یک راه حل plug and play است که امکان نوسازی آسان تاسیسات موجود را با حداقل زمان خرابی فراهم می کند.

بدون سیگنال بی سیم
قابلیت اطمینان نهایی
نصب Plug & Play
حداقل نگهداری
دارای سیگنال برای حداکثر امنیت


وقتی صحبت از باز نگه داشتن خطوط ارتباطی در سراسر تأسیسات  ریموت کنترل شما می شود، قابلیت اطمینان برای حفظ تداوم کسب و کار بسیار مهم است. در جایی که Wi-Fi قطع می‌شود، Nexus BB برای ارائه حداکثر قابلیت اطمینان سیم‌کشی شده است. این راه حل سخت سیمی همچنین اتصال ایمن را فراهم می کند و سیستم شما را با نقطه نفوذ تقریباً صفر ایمن نگه می دارد. نصب Nexus BB آسان است و به تخصص شبکه یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

اگر آماده یادگیری نحوه بهبود ارتباطات صنعتی خود هستید، امروز با ما تماس بگیرید تا درباره سیستم Nexus BB بیشتر بدانید. Nexus BB ارتباطات پهنای باند است که به راحتی انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

انواع سیستم های اتوماسیون با مثال
سیستم های تولید خودکار را می توان به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد:

اتوماسیون ثابت،
اتوماسیون قابل برنامه ریزی و
اتوماسیون انعطاف پذیر
نمونه های اتوماسیون ثابت
اتوماسیون ثابت
این سیستمی است که در آن توالی عملیات پردازش (یا مونتاژ) توسط پیکربندی تجهیزات ثابت می شود. عملیات در دنباله معمولا ساده است. این ادغام و هماهنگی بسیاری از این عملیات در یک قطعه از تجهیزات است که سیستم را پیچیده می کند. ویژگی های معمول اتوماسیون ثابت عبارتند از:

سرمایه گذاری اولیه بالا برای تجهیزات مهندسی سفارشی؛
نرخ تولید بالا؛ و
نسبتاً انعطاف ناپذیر در انطباق با تغییرات محصول.
توجیه اقتصادی اتوماسیون ثابت در محصولاتی با نرخ و حجم تقاضای بسیار بالا یافت می شود. هزینه اولیه بالای تجهیزات را می توان در تعداد بسیار زیادی از واحدها پخش کرد، بنابراین هزینه واحد را در مقایسه با روش های جایگزین تولید جذاب می کند. نمونه هایی از اتوماسیون ثابت شامل خطوط انتقال مکانیزه مونتاژ و ماشینکاری است.

اتوماسیون قابل برنامه ریزی
در این تجهیزات تولید با قابلیت تغییر توالی عملیات برای تطبیق با پیکربندی های مختلف محصول طراحی شده است. توالی عملیات توسط یک برنامه کنترل می شود که مجموعه ای از دستورالعمل ها کدگذاری شده است تا سیستم بتواند آنها را بخواند و تفسیر کند. برای تولید محصولات جدید می توان برنامه های جدیدی تهیه کرد و وارد تجهیزات کرد. برخی از ویژگی هایی که اتوماسیون قابل برنامه ریزی را مشخص می کند عبارتند از:

سرمایه گذاری بالا در تجهیزات همه منظوره؛
نرخ تولید پایین نسبت به اتوماسیون ثابت؛
انعطاف پذیری برای مقابله با تغییرات در پیکربندی محصول؛ و
مناسب ترین برای تولید دسته ای.
سیستم های تولید خودکار که قابل برنامه ریزی هستند در تولید با حجم کم و متوسط ​​استفاده می شوند. قطعات یا محصولات معمولاً به صورت دسته ای ساخته می شوند. برای تولید هر دسته جدید از یک محصول متفاوت، سیستم باید با مجموعه دستورالعمل های ماشینی که با محصول جدید مطابقت دارد، دوباره برنامه ریزی شود. تنظیمات فیزیکی دستگاه نیز باید تغییر کند: ابزارها باید بارگیری شوند، وسایل باید به جدول دستگاه متصل شوند همچنین تنظیمات دستگاه باید تغییر داده شود. این روند تغییر زمان می برد. در نتیجه، چرخه معمولی برای محصول معین شامل دوره‌ای است که در طی آن راه‌اندازی و برنامه‌ریزی مجدد انجام می‌شود و پس از آن دوره‌ای تولید می‌شود. نمونه‌هایی از اتوماسیون برنامه‌ریزی‌شده شامل ماشین‌ابزارهای کنترل‌شده عددی و روبات‌های صنعتی است.

اتوماسیون انعطاف پذیر
این یک توسعه اتوماسیون قابل برنامه ریزی است. یک سیستم خودکار انعطاف‌پذیر سیستمی است که قادر به تولید انواع محصولات (یا قطعات) بدون اتلاف زمان برای تغییر از یک محصول به محصول دیگر باشد. هنگام برنامه ریزی مجدد سیستم و تغییر تنظیمات فیزیکی (ابزار، وسایل، و تنظیمات ماشین)، زمان تولید از دست نمی رود. در نتیجه، سیستم می‌تواند ترکیب‌ها و زمان‌بندی‌های مختلفی از محصولات را به‌جای نیاز به تولید آنها در دسته‌های جداگانه تولید کند. ویژگی های اتوماسیون انعطاف پذیر را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

سرمایه گذاری بالا برای یک سیستم مهندسی سفارشی.
تولید مداوم مخلوط های متغیر محصولات.
نرخ تولید متوسط
انعطاف پذیری برای مقابله با تغییرات طراحی محصول.
ویژگی های اساسی که اتوماسیون انعطاف پذیر را از اتوماسیون قابل برنامه ریزی متمایز می کند عبارتند از:

ظرفیت تغییر برنامه های بخش بدون از دست دادن زمان تولید؛ و
قابلیت تغییر تنظیمات فیزیکی، دوباره بدون از دست دادن زمان تولید.
این ویژگی‌ها به سیستم تولید خودکار اجازه می‌دهد تا تولید را بدون توقف بین دسته‌ها که مشخصه اتوماسیون قابل برنامه‌ریزی است، ادامه دهد. تغییر برنامه های قطعه به طور کلی با آماده سازی برنامه ها به صورت آفلاین بر روی یک سیستم کامپیوتری و انتقال الکترونیکی برنامه ها به سیستم تولید خودکار انجام می شود. بنابراین، زمان لازم برای انجام برنامه‌نویسی برای کار بعدی، تولید در کار فعلی را قطع نمی‌کند. پیشرفت در فناوری سیستم های کامپیوتری تا حد زیادی مسئول این قابلیت برنامه نویسی در اتوماسیون انعطاف پذیر است. تغییر تنظیمات فیزیکی بین قطعات با تبدیل کردن به خارج از خط و سپس جابجایی آن به محل به طور همزمان انجام می شود تا قسمت بعدی برای پردازش در موقعیت خود قرار گیرد. استفاده از لامپ های پالت که قطعات را نگه می دارند و در محل کار به موقعیت خود منتقل می کنند، یکی از راه های اجرای این رویکرد است. برای موفقیت این رویکردها؛ تنوع قطعاتی که می توان روی یک سیستم تولید خودکار انعطاف پذیر ساخت معمولاً محدودتر از سیستمی است که توسط اتوماسیون قابل برنامه ریزی کنترل می شود.

موقعیت نسبی سه نوع اتوماسیون برای حجم های مختلف تولید و انواع محصول در شکل زیر نشان داده شده است.

باز کردن بحث 5G
بحث پانل 5G ما با حضور امیر عبدالعظیم، شریک متخصص @ Detecon International، جسیکا الیس، مدیر 5G کاربردی @ Deloitte، جرمی اسپنسر، مدیر بازاریابی و ارتباطات @ BAI Communications و Paul Gowans، مدیر جهانی 5G @ VIAVI Solutions برگزار شد.

در یک بحث گسترده، موضوعاتی شامل استراتژی مشارکت تجاری، تحقیق و توسعه و آینده 5G، چگونگی رسیدن به صفر خالص در جهان که قدرت بیشتری برای اجرا دارد و چالش‌های زیرساخت شبکه، برای نام بردن از چند مورد بود.

این یک بینش سطح بالا و اکتشافی بود که هیجان احتمالات 5G را با این پیام هشدار دهنده کاهش داد که بسیار در مراحل ابتدایی است و برای دستیابی به پتانسیل خود به تلاش جمعی و پیشرفت فناوری نیاز دارد.


گفتگوی پنل 5G با امیر عبدالعظیم، شریک متخصص @ Detecon International، جسیکا الیس، مدیر 5G کاربردی @ Deloitte، جرمی اسپنسر، مدیر بازاریابی و ارتباطات @ BAI Communications، و Paul Gowans، مدیر جهانی 5G @ VIAVI Solutions



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

اتوماسیون چیست؟

اتوماسیون 1 فرآیندی است که در آن عملیات با استفاده از انواع ماشین ها انجام می شود. اتوماسیون با استفاده از سیستم های کنترلی و همچنین با استفاده از فناوری اطلاعات انجام می شود و این امر باعث کاهش کار انسان می شود. اصولاً اتوماسیون را می‌توان به عنوان عمل کنترل تجهیزات با استفاده از سخت‌افزار الکترونیکی توصیف کرد، اتوماسیون نقش عمده‌ای در صنعتی‌سازی داشته است و اتوماسیون را می‌توان یک مرحله بالاتر از مکانیزاسیون توصیف کرد.

تصویر
تصویر
541×324 74.4 کیلوبایت
نقش اتوماسیون در صنایع چیست یا اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی فرآیندی است که در آن محصولات با کمک کامپیوتر و کنترلرهای قابل برنامه ریزی تولید می شود. اتوماسیون از سیستم های کنترلی مانند کنترل عددی، PLC و سایر سیستم های کنترل صنعتی استفاده می کند. همچنین از فناوری اطلاعات برای کنترل فرآیندهای صنعتی با استفاده از فناوری های کامپیوتری مانند CAD، CAM و CAX استفاده می کند. در یک کارخانه می‌توانیم ماشین‌های تولید و ابزار، تجهیزات حمل مواد، تجهیزات بازرسی و همچنین می‌توانیم سیستم‌های کامپیوتری را که عملیات تولید را کنترل می‌کنند، خودکار کنیم. اساساً اتوماسیون صنعتی استفاده از دستگاه های رباتیک برای انجام وظایف تولیدی است.

اتوماسیون صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است ماشین ابزارهای خودکار برای پردازش قطعات وجود داشته باشد
دستگاه های مونتاژ اتوماتیک هستند
ربات های صنعتی برای انجام عملیات دقیق
سیستم های جابجایی و ذخیره سازی مواد در حال حاضر خودکار هستند
کنترل کیفیت با استفاده از سیستم بازرسی خودکار انجام می شود
به دلیل اتوماسیون، کنترل فرآیند کامپیوتری و کنترل بازخورد وجود دارد
سیستم های کامپیوتری برای جمع آوری داده ها، تصمیم گیری و انجام فعالیت های تولیدی وجود دارد
مزایای اتوماسیون صنعتی چیست؟

به دلیل اتوماسیون صنعتی، وظایف تولید را می توان به سرعت و به طور موثر انجام داد. در اتوماسیون صنعتی می‌توان شاهد استفاده از ربات‌های کامپیوتری بود و این روبات‌ها می‌توانند کارهای دشوار را به راحتی انجام دهند و در مکان‌های خطرناک می‌توان از این ماشین‌های خودکار به جای انسان استفاده کرد. به دلیل اتوماسیون صنعتی تعداد کارکنان کاهش می یابد و به همین دلیل شرکت ها می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند، اما ماشین آلات رباتیک در ابتدا بسیار گران هستند اما هر چه تعداد کارکنان کمتر در شرکت این ضرر را در آینده جبران کنند. احتمال خرابی ماشین آلات کمتر است در این صورت هزینه زیادی خواهد داشت

نیاز به اتوماسیون چیست؟

با کمک اتوماسیون می توانیم تا 90 درصد جایگزین کنیم یا می توانیم کاهش دهیم و انسان ها می توانند خطا ایجاد کنند و در شرایط خاصی خطا افزایش می یابد و به همین دلیل به اتوماسیون نیاز داریم. دستگاه های خودکار می توانند بدون هیچ خطایی کار کنند و قابل اعتماد هستند و کار را بسیار سریع و دقیق انجام می دهند. دستگاه خودکار می‌تواند جایگزین انسان‌ها شود که به کار فیزیکی سخت نیاز است و دستگاه خودکار می‌تواند در مکان‌های خطرناک کار کند. دستگاه خودکار می تواند کارهایی را انجام دهد که فراتر از توانایی های انسان است.

انواع اتوماسیون چیست؟

سه نوع اتوماسیون وجود دارد که آنها هستند

اتوماسیون قابل برنامه ریزی
اتوماسیون انعطاف پذیر
اتوماسیون ثابت
اتوماسیون قابل برنامه ریزی

با استفاده از اتوماسیون قابل برنامه ریزی، اتوماسیون تولید می تواند پیکربندی های مختلف محصول را مدیریت کند. در اتوماسیون قابل برنامه ریزی، توالی عملیات توسط برنامه کنترل می شود و این برنامه مجموعه ای از دستورالعمل ها خواهد بود و سیستم قادر به خواندن این دستورالعمل ها خواهد بود و قادر است طبق این دستورالعمل ها عملیات لازم را انجام دهد. این نوع اتوماسیون باعث می شود تا سیستم تغییرات و تغییرات در پیکربندی محصول را مدیریت کند و برای تولید دسته ای بسیار مفید است.

اتوماسیون انعطاف پذیر

با این نوع اتوماسیون، سیستم می تواند خیلی سریع از یک کار به کار دیگر تغییر کند و زمان زیادی نمی برد. با استفاده از اتوماسیون انعطاف پذیر می توان انواع مختلفی از محصولات را تولید کرد. برنامه ریزی مجدد سیستم و تغییر تنظیمات فیزیکی در این امر بسیار سریع است و به همین دلیل سیستم قادر است محصولات مختلف را با زمان کمتری تولید کند. این نوع اتوماسیون برای مقابله با تنوع محصول نرم واقعاً انعطاف پذیر است، نرخ تولید حداقل خواهد بود، ساخت مخلوط های مختلف محصولات را می توان انجام داد.

اتوماسیون ثابت

در این نوع عملیات، توالی پردازش عملیات توسط پیکربندی تجهیزات انجام می شود. عملیات توالی دشوار نخواهد بود و می تواند بسیار ساده باشد. اساساً یک اتوماسیون ثابت را می توان ترکیب یا ادغام عملیات های مختلف در یک تجهیزات در نظر گرفت و این امر سیستم را بسیار پیچیده می کند. هزینه اولیه برای این اتوماسیون بسیار بالا خواهد بود و نرخ تولید در این امر بسیار بالا خواهد بود

تفاوت بین اتوماسیون ثابت و اتوماسیون قابل برنامه ریزی چیست؟

در اتوماسیون ثابت، عملیات پردازش یا مونتاژ در یک سیستم توسط پیکربندی تجهیزات ثابت می شود، در حالی که در مورد اتوماسیون قابل برنامه ریزی، تجهیزات تولید می توانند توالی عملیات را تغییر دهند.

به طوری که بتواند انواع پیکربندی محصول را پردازش کند.
اتوماسیون ثابت از ایستگاه های کاری تشکیل شده و به نوار نقاله ها متصل خواهد شد، در حالی که در صورت اتوماسیون قابل برنامه ریزی، عملیات توسط یک برنامه مدیریت می شود و این برنامه دارای مجموعه ای از کد دستورالعمل ها خواهد بود و سیستم طبق این دستورالعمل عمل می کند.
در اتوماسیون ثابت هزینه تجهیزات سفارشی واقعاً بالا است، در حالی که در صورت اتوماسیون قابل برنامه ریزی، سرمایه گذاری بالایی برای تجهیزات عمومی مورد نیاز است.
راندمان و نرخ تولید اتوماسیون ثابت در مقایسه با اتوماسیون قابل برنامه ریزی بالا است و دلیل این امر می تواند پیکربندی متفاوت محصول در اتوماسیون قابل برنامه ریزی باشد.
در اتوماسیون قابل برنامه ریزی، سیستم می تواند پیکربندی محصول مختلف را مدیریت کند در حالی که در اتوماسیون ثابت این امکان وجود ندارد.
اتوماسیون قابل برنامه ریزی برای تولید متوسط ​​و اتوماسیون ثابت برای تولید عمده استفاده می شود.
ابزارهای مورد نیاز برای اتوماسیون چیست؟

برای انجام اتوماسیون ابزارهای خاصی مورد نیاز است که عبارتند از: کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی، SCADA، رابط ماشین انسانی (HMI)، VFD. PLC یک دستگاه الکترونیکی است و می تواند عملکردهای خاصی مانند زمان بندی، توالی منطقی، کنترل حسابی و مقدار زیادی را انجام دهد. PLC توسط یک نرم افزار برنامه نویسی کنترل می شود و سیم کشی کمتری برای PLC نیاز است. با استفاده از SCADA کنترل فرآیند صنعتی بلادرنگ امکان پذیر است و با کمک این ریموت و یا تجهیزات محلی در یک کارخانه می توان نظارت کرد. سیستم SCADA می تواند عیوب یک سیستم را تعیین کند و می تواند پیامی را به سیستم کنترل ارسال کند. با کمک HMI رابط انسان و ماشین به دست می آید.

اجزا و سیستم های کنترلی مورد استفاده در اتوماسیون چیست؟

در PLC از سنسورهای خاصی برای تعیین ورودی استفاده می شود و سیگنال با استفاده از فرستنده منتقل می شود. برای کنترل عملیات از سیستم های کنترلی مانند PLC، PID و DCS استفاده می شود. از دستگاه های خروجی مانند محرک ها، درایوها، شیرهای کنترل و غیره استفاده می شود.

اتوماسیون تست چیست؟

تست اتوماسیونی که هیچ ضرری نسبت به تست دستی ندارد. از یک نرم افزار برای انجام تست ها استفاده می کند و با این کار می تواند تشخیص دهد که خروجی واقعی و پیش بینی شده یکسان است یا خیر.

مزایای اتوماسیون چیست؟

بهره وری افزایش می یابد
کیفیت بهبود یافته
هزینه کاهش می یابد
ایمنی در شرایط کار
در کارهای خسته کننده جایگزین اپراتورهای انسانی می شود
به همین دلیل عملیات در محیط های خطرناک امکان پذیر است
دقت
قابلیت اطمینان
کیفیت
می تواند کارهایی را انجام دهد که فراتر از توانایی انسان است
معایب اتوماسیون چیست؟

حسگرها یا روبات‌هایی که در اتوماسیون استفاده می‌شوند، نمی‌توانند هیچ قضاوتی را تحمل کنند
تعمیر آن زمان می برد
می تواند خطرناک باشد و همچنین می تواند مشکلاتی ایجاد کند
هزینه اولیه برای نصب ماشین آلات و تجهیزات بالا خواهد بود
تعمیر و نگهداری بالا برای ماشین های خودکار مورد نیاز است



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

نمودارهای "نردبان".
فصل 6 - منطق نردبان
نسخه PDF

نمودارهای نردبانی، شماتیک های تخصصی هستند که معمولاً برای مستندسازی سیستم های منطق کنترل صنعتی استفاده می شوند.

آنها را نمودارهای "نردبانی" می نامند، زیرا شبیه یک نردبان هستند، با دو ریل عمودی (تغذیه برق) و به همان تعداد "پله" (خطوط افقی) که مدارهای کنترلی برای نمایش وجود دارد.

اگر بخواهیم نمودار نردبانی ساده ای را ترسیم کنیم که لامپی را نشان می دهد که توسط یک سوئیچ دستی کنترل می شود، به شکل زیر است:

 

نمودار نردبانی ساده که لامپی را نشان می دهد که با کلید دستی کنترل می شود.

 

نام‌های "L1" و "L2" به دو قطب یک منبع تغذیه 120 VAC اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. L1 هادی "گرم" و L2 هادی زمینی ("خنثی") است.

این نام گذاری ها هیچ ربطی به سلف ها ندارند، فقط برای اینکه همه چیز گیج کننده باشد. ترانسفورماتور یا ژنراتور واقعی که برق این مدار را تامین می کند برای سادگی حذف شده است. در واقعیت، مدار چیزی شبیه به این است:

 

ترانسفورماتور یا ژنراتور واقعی که برق این مدار را تامین می کند.

 

به طور معمول در مدارهای منطقی رله صنعتی، اما نه همیشه، ولتاژ کاری برای کنتاکت های سوئیچ و سیم پیچ های رله 120 ولت متناوب خواهد بود.

سیستم‌های AC و حتی DC ولتاژ پایین‌تر گاهی اوقات بر اساس نمودارهای «نردبانی» ساخته و مستند می‌شوند:

 

گاهی اوقات سیستم های AC و حتی DC با ولتاژ پایین ساخته و مستند می شوند

 

تا زمانی که کنتاکت‌های سوئیچ و سیم‌پیچ‌های رله همگی دارای رتبه‌بندی مناسب باشند، واقعاً مهم نیست که چه سطح ولتاژی برای کارکرد سیستم انتخاب می‌شود.


اهمیت اعداد سیم در یک مدار
به عدد "1" روی سیم بین کلید و لامپ توجه کنید. در دنیای واقعی، هر جا که تشخیص آن راحت باشد، آن سیم با آن شماره، با استفاده از برچسب های انقباض حرارتی یا چسب برچسب گذاری می شود.

سیم های منتهی به سوئیچ به ترتیب دارای برچسب "L1" و "1" هستند. سیم های منتهی به لامپ به ترتیب دارای برچسب "1" و "L2" هستند.

این شماره های سیم مونتاژ و نگهداری را بسیار آسان می کند. هر هادی دارای شماره سیم منحصر به فرد خود برای سیستم کنترلی است که در آن استفاده می شود.

شماره سیم در هیچ نقطه اتصال یا گره ای تغییر نمی کند، حتی اگر اندازه، رنگ یا طول سیم در داخل یا خارج از نقطه اتصال تغییر کند.

البته ترجیحاً حفظ رنگ های سیم ثابت است، اما این همیشه عملی نیست. سیستم پی ال سی آنچه مهم است این است که هر نقطه الکتریکی پیوسته در مدار کنترل دارای همان شماره سیم باشد.

به عنوان مثال، این بخش مدار را با سیم #25 به عنوان یک رزوه نقطه ای پیوسته الکتریکی به دستگاه های مختلف در نظر بگیرید:

 

نخ زنی نقطه ای پیوسته الکتریکی به بسیاری از دستگاه های مختلف.


مکان عناصر مناسب در نمودار نردبانی
در نمودارهای نردبانی، دستگاه بار (لامپ، سیم پیچ رله، سیم پیچ برقی و غیره) تقریباً همیشه در سمت راست پله کشیده می شود.

در حالی که از نظر الکتریکی اهمیتی ندارد که سیم پیچ رله در کجای پله قرار دارد، مهم است که کدام انتهای منبع تغذیه نردبان به زمین متصل باشد تا عملکرد قابل اعتمادی داشته باشد.

برای مثال این مدار را در نظر بگیرید:

 

منبع تغذیه نردبان برای عملکرد قابل اطمینان، زمین است.

 

در اینجا، لامپ (بار) در سمت راست پله قرار دارد، و همچنین اتصال زمین برای منبع تغذیه.

این تصادفی یا تصادفی نیست. بلکه یک عنصر هدفمند از تمرین خوب طراحی است.

فرض کنید که سیم شماره 1 به طور تصادفی با زمین تماس پیدا می کند، عایق آن سیم مالش داده شده است به طوری که هادی لخت با مجرای فلزی متصل به زمین تماس پیدا می کند.

مدار ما اکنون به صورت زیر عمل می کند:

 

هادی لخت با مجرای فلزی متصل به زمین تماس پیدا کرد.

 

با اتصال هر دو طرف لامپ به زمین، لامپ "کوتاه" می شود و قادر به دریافت برق برای روشن شدن نیست.

اگر قرار بود سوئیچ بسته شود، یک اتصال کوتاه ایجاد می شود و بلافاصله فیوز منفجر می شود.

با این حال، در نظر بگیرید که با همان خطا چه اتفاقی برای مدار می افتد (سیم شماره 1 در تماس با زمین است)، به جز این که این بار موقعیت های کلید و فیوز را عوض می کنیم (L2 هنوز زمین است):

 

موقعیت سوئیچ و فیوز را عوض کنید.

 

این بار اتصال تصادفی سیم شماره 1 به لامپ باعث برق می شود در حالی که کلید هیچ تاثیری نخواهد داشت.

داشتن سیستمی که در صورت خطای زمین فیوز می زند بسیار ایمن تر از سیستمی است که در صورت بروز همان خطا به طور غیرقابل کنترلی لامپ ها، رله ها یا شیر برقی ها را روشن می کند.

به همین دلیل، بار(ها) باید همیشه در نزدیکترین هادی برق زمینی در نمودار نردبانی قرار گیرند.

مرور:

نمودارهای نردبانی (گاهی اوقات "منطق نردبان" نامیده می شود) نوعی نماد و نماد الکتریکی هستند که اغلب برای نشان دادن نحوه اتصال سوئیچ ها و رله های الکترومکانیکی استفاده می شود.
دو خط عمودی "ریل" نامیده می شوند و به قطب های مخالف یک منبع تغذیه، معمولاً 120 ولت متناوب متصل می شوند. L1 سیم AC "گرم" و L2 هادی "خنثی" (زمین شده) را مشخص می کند.
خطوط افقی در نمودار نردبانی "پله" نامیده می شوند که هر یک نشان دهنده یک مدار موازی منحصر به فرد است.

انچ بین قطب های منبع تغذیه
به طور معمول، سیم ها در سیستم های کنترل با اعداد و/یا حروف برای شناسایی مشخص می شوند. قانون این است که همه نقاط متصل دائمی (از نظر الکتریکی مشترک) باید یک برچسب داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

Automation Master یک پروژه منبع باز[1] است که توسط جامعه نگهداری می شود. Automation Master برای کمک به طراحی، پیاده سازی و بهره برداری از یک سیستم خودکار ایجاد شده است.

نصب و راه اندازی هر سیستم خودکار بسیار زمان بر و پرهزینه است. بیشتر زمان صرف شده برای راه‌اندازی یک سیستم خودکار را می‌توان در مشکلات ارائه یک آزمایش مؤثر از سیستم مبتنی بر رایانه در آزمایشگاه یکپارچه‌ساز جستجو کرد.

تکنیک‌های آزمایش سنتی مستلزم راه‌اندازی تجهیزات به اندازه عملی در آزمایشگاه، و سیم‌کشی یک پانل شبیه‌ساز حاوی سوئیچ‌ها و چراغ‌های نشانگر به همه ماژول‌های I/O در PLC بود. ایستگاه‌های اپراتور به این «لانه موش‌ها» از سیم‌ها، سوئیچ‌ها، چراغ‌های نشانگر و تجهیزات برای آزمایش متصل خواهند شد.

نرم افزار PLC با ترتیب دادن سوئیچ های ضامن برای ورود سیگنال های الکتریکی به کارت های ورودی روی PLC، و سپس مشاهده پاسخ توسط نرم افزار روی چراغ های نشانگر و کنسول های اپراتور آزمایش می شود. برای سیستم‌های ساده کوچک، این نوع آزمایش قابل مدیریت بود، و درجاتی از اطمینان حاصل می‌شد که نرم‌افزار کنترل پس از نصب کار می‌کند. با این حال، مقدار زمان صرف شده برای انجام آزمایش نسبتاً زیاد بود و نمی‌توان به یک آزمایش زمان واقعی دست یافت.

با بزرگ‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن سیستم‌ها، این روش آزمایش تنها با هزینه‌ای قابل توجه، به بررسی اولیه سخت‌افزار و پیکربندی می‌پردازد. آزمایش توالی‌های منطقی پیچیده، یک عمل بیهوده بدون توانایی بازتولید دقیق روابط زمان‌بندی بین سیگنال‌ها است. آنچه مورد نیاز بود، توانایی اعمال نرم افزار سیستم کنترل در یک محیط واقعی بود. شبیه سازی زمان واقعی این خلاء را پر می کند. شبیه‌سازهای زمان واقعی مانند Automation Master بسته‌های نرم‌افزاری مبتنی بر کامپیوتر هستند که از مدلی برای تقلید واکنش سیستم خودکار به نرم‌افزار کنترل استفاده می‌کنند.
مکس هیچنز و جورج روت کار بر روی پروژه های اتوماسیون صنعتی دلتا را در اواخر دهه 1970 آغاز کردند. یکی از اولین پروژه های آنها یک سیستم خودروی هدایت شونده خودکار برای شرکت تایر و لاستیک گودیر در لاتون، اوکلاهاما بود. این سیستم قرار بود به طور خودکار مواد و کالاهای نهایی را در اطراف یک کارخانه بزرگ تایر حمل کند.

تجربه قبلی آقای هیچنز و آقای رات در توسعه نرم‌افزار عمدتاً در محیط‌های اداری بود که می‌توان منطق را بر اساس CRT ساده یا خروجی چاپی اشکال زدایی کرد. بنابراین، پس از چهار ماه نوشتن نرم‌افزار برای سیستم خودکار، آنها نرم‌افزار را وارد میدان کردند و به این ترتیب «تعمید» خود را وارد دنیای واقعی اشکال‌زدایی سیستم‌های خودکار بزرگ کردند. یک وسیله نقلیه اتوماتیک برای انجام یک کار اعزام می شود و در مقصد خود ظاهر نمی شود. ابتدا باید وسیله نقلیه‌ای را پیدا می‌کردند که می‌توانست در هر نقطه از تأسیسات عظیم باشد، سپس سعی می‌کردند بفهمند چه مشکلی رخ داده است. بعد از 6 ماه روز 16 ساعته - 7 روز در هفته، بالاخره سیستم را راه اندازی کردند.

آقای هیچنز و آقای روت پروژه های خودروی هدایت خودکار دیگری داشتند و تصمیم گرفتند که تجربه اشکال زدایی گودیر را تکرار نکنند. بنابراین، آنها یک شبیه‌ساز سفارشی می‌سازند که به کنترل‌کننده سیستم خودروی هدایت‌شده متصل می‌شود و وانمود می‌کند که کف کارخانه است. فعالیت خودروهای هدایت شونده بر روی یک نمایشگر گرافیکی رنگی نمایش داده شد. نرم‌افزار را می‌توان بر روی میز آن‌ها اشکال زدایی کرد و با تمام شده و اشکال زدایی به میدان رفت و با حداقل تلاش نصب کرد.

مدتی بعد، آقای Hitchens و آقای Rote در حال نمایش شبیه ساز AGV خود به Conco-Tellus، سازنده سیستم های نوار نقاله بودند، زمانی که از آنها پرسیده شد که آیا می توانند یک شبیه ساز برای سیستم های نوار نقاله بسازند. البته پاسخ مثبت بود و شبیه ساز زمان واقعی نقاله (RTCS) متولد شد.[2] RTCS یک سیستم سفارشی با 3 کامپیوتر تک برد بود. در سال 1985 حق ثبت اختراع [3] برای آن اعطا شد.

RTCS یک محصول تخصصی بود که بازار بزرگی نداشت، اما آقای هیچنز و آقای روت به اصلاح و توسعه ادامه دادند. در این زمان کامپیوتر IBM معرفی شد و از آن برای ساخت پایگاه داده لازم برای شبیه ساز استفاده شد. در اواسط دهه 1980، یکی از مدیران آزمایشگاه‌های بل این شبیه‌ساز را دید و می‌خواست آن را برای مدل‌سازی پروژه‌های توسعه نرم‌افزار امتحان کند. در جعبه سخت افزار سفارشی غیر عملی بود. اما از آنجایی که این کد برای پردازنده‌های اینتل نوشته شده بود، احتمالاً می‌توان آن را برای اجرا در رایانه شخصی تبدیل کرد.

در ازای استفاده رایگان از نرم‌افزار، آزمایشگاه‌های بل یک سیستم توسعه و دو مهندس نرم‌افزار را برای کمک به تبدیل کمک کردند. معلوم شد که خیلی سخت نیست و در عرض چند هفته RTCS روی رایانه شخصی اجرا شد. تقریباً، رایانه شخصی قدرت کافی برای برآوردن زمان واقعی محاسباتی که RTCS مورد نیاز است را نداشت. با این حال، یک سیستم نمایشی عالی ساخت. اکنون تنها چیزی که لازم بود یک دیسک بود و نه 100 پوند تجهیزات کامپیوتری.

همانطور که کامپیوتر 8088 به 80286 تبدیل شد، مشتریان به طور فزاینده ای تمایلی به خرج کردن هزاران دلار برای یک قطعه سفارشی از تجهیزات کامپیوتری نداشتند. زمانی که کامپیوترهای شخصی 80386 وارد بازار شدند، RTCS دیگر بازاری نداشت. خوشبختانه 80386 و s

متعاقباً 80486 قدرت کافی برای اجرای شبیه‌سازی را در زمان واقعی داشت و Automation Master[4] متولد شد.

توسعه تا اواسط دهه 1990 ادامه یافت، زمانی که به دلایل متعدد، عمدتاً مرگ جورج روت، متوقف شد. در این زمان، Automation Master هزاران ساعت توسعه و استفاده را در خود جای داده بود.

Automation Master تا سال 2013 که مکس هیچنز تصمیم به ایجاد یک پروژه منبع باز[1] و انتشار آن در حوزه عمومی گرفت، رو به ضعف بود.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

Moxa سری SDS-3016 را به خانواده محصولات Smart Switches برنده جایزه Red Dot اضافه می کند
تاریخ انتشار: پنجشنبه 17-06-2021
سوئیچ هوشمند صنعتی قابلیت همکاری و یکپارچگی شبکه را سریعتر از همیشه به دست می آورد.


سوئیچ هوشمند سری SDS-3016
تایپه ، تایوان ، 16 ژوئن 2021-موکسا سری SDS-3016 را به خانواده محصولات برنده جایزه Red Dot اضافه کرده است. افزودنی جدید شامل افزونه گیگابیت ، هشت پورت اضافی و پروفایل با قابلیت پیکربندی آسان اتوماسیون صنعتی (IA) است که به مهندسان اتوماسیون اجازه می دهد حجم فزاینده ای از داده ها را در صنعت تولید هوشمند به سرعت پردازش کنند. Moxa همیشه تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که کاربران می توانند بلافاصله به قابلیت همکاری و یکپارچگی شبکه برسند.

مهندسان اتوماسیون به طور فزاینده ای بر سلامت شبکه های خود تأکید بیشتری می کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند عملیات کارخانه قابل اطمینان را حفظ کنند. این امر اغلب با نظارت بر داده ها و وضعیت شبکه از SCADA/HMI به دست می آید و به مهندسان اتوماسیون اجازه می دهد تا از خرابی شبکه جلوگیری کنند.

"ما تصمیم گرفتیم سوئیچ های صنعتی سری SDS-3000 را با طراحی 3-2-1 توسعه دهیم تا ارتباطات صنعتی ساده شود. 3 پروتکل IA از پیش تنظیم شده ، 2 روش نصب و یک داشبورد 1 صفحه ای برای پیکربندی آسان وجود دارد. سری جدید SDS-3016 شامل یک سوئیچ DIP با قابلیت چرخش اضافی است که در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد و به مهندسان اجازه می دهد بدون استفاده از مرورگر وب ، سریع تنظیمات مبتنی بر مشخصات را انجام دهند. " به

سوئیچ هوشمند به طور خاص برای مهندسان IA و سازندگان ماشین های اتوماسیون طراحی شده است. این سوئیچ فقط شامل وظایفی است که مهندسان IA و سازندگان ماشین های اتوماسیون به آن نیاز دارند و مهمتر از همه ، آنها را ملزم به داشتن مهارت های مدیریت شبکه مبتنی بر فناوری اطلاعات نمی کند. ما معتقدیم که سوئیچ هوشمند محصول ایده آل برای صنعت تولید است ، به ویژه برای ماشین سازانی که از اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) و صنعت 4.0 استقبال می کنند.

ویژگی های سوئیچ هوشمند سری SDS-3016:

مراکز داده قابل حمل می توانند به زودی در همه جا باشند
تونی گریسون، GM Compass Quantum for Compass Data Center، بینش شگفت انگیزی از آینده edge ارائه کرد و اینکه چگونه با افزایش داده ها به دلیل 5G و IoT، نیاز به انتقال نیرو و ذخیره سازی به محل داده ها وجود خواهد داشت. از جمع آوری می شود، بنابراین سرعت و تأخیر تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

گریسون، مردی با تجربه بزرگ و فرمانده سابق نیروی دریایی ایالات متحده USS PROVIDENCE، نگاهی اجمالی به ما داد که دنیای مرکز داده در آینده به چه چیزی شبیه خواهد بود.


· سوئیچ های اترنت هوشمند Gigabit 14+2G-port

· 3 پروتکل صنعتی شامل EtherNet/IP ، PROFINET و Modbus/TCP

· 2 روش نصب با گزینه های DIN-rail و rack-mounting

· GUI داشبورد 1 صفحه ای برای پیکربندی آسان دستگاه و گزارش های تشخیص پورت

· پیکربندی یک مرحله ای برای فعال کردن یکپارچه سازی SCADA/HMI/NMS

· از افزونگی شبکه RSTP/STP/MRP (Client) پشتیبانی می کند ، و

· اندازه جمع و جور برای جا دادن در فضاهای محدود.

Moxa ارائه دهنده پیشرو در زمینه ارتباطات پیشرفته ، محاسبات صنعتی و راه حل های زیرساختی شبکه برای امکان اتصال به اینترنت اشیاء صنعتی است. Moxa با بیش از 30 سال تجربه در صنعت ، بیش از 71 میلیون دستگاه را در سراسر جهان متصل کرده است و دارای شبکه توزیع و خدمات است که در بیش از 80 کشور به مشتریان می رسد. Moxa با توانمندسازی صنعت با شبکه های قابل اعتماد و خدمات صادقانه برای زیرساخت های ارتباطات صنعتی ، ارزش تجاری پایداری را ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

5 بهترین روش هنگام انتخاب راه حل های آب بندی برای برنامه های غذایی و آشامیدنی
انتخاب بهترین راه حل آب بندی می تواند یک چالش باشد. این چالش هنگام انتخاب مهرهایی که در فرآوری غذا و نوشیدنی استفاده می شوند ، شدیدتر می شود ، زیرا این وظیفه می تواند به دلیل عوامل زیادی که باید در نظر گرفته شود ، بسیار پیچیده شود.

دیوید کلارک
26 مه 2021

شکل 1: مهر و موم هایی که برای ایمن سازی اتصالات در تجهیزات مداوم مورد استفاده قرار می گیرند ، مانند مهر و موم گیره از فن آوری Freudenberg Sealing ، برای تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی ، آشامیدنی و دارویی ایده آل هستند.
انتخاب بهترین راه حل آب بندی برای هر کاربرد صنعتی می تواند یک چالش پیچیده باشد. این پیچیدگی تنها در هنگام انتخاب مهرهایی که در فرآوری غذا و نوشیدنی استفاده می شوند تشدید می شود ، زیرا تخصیص می تواند به دلیل عوامل زیادی که باید در نظر گرفته شود ، بسیار پیچیده شود.

تولید و فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی به درجه تمیزی و بهداشت بالا در عملیات صنعتی نیاز دارد. ميني پي ال سي دلتا مواد مورد استفاده در تجهیزات پردازش نباید هیچ گونه مواد شیمیایی را در مواد غذایی رها کنند ، باید تحت تأثیر مواد و جذب و انتقال طعم قرار بگیرند و از نشت یا سایر اختلالات که می توانند محصولات را در معرض آلودگی قرار دهند ، جلوگیری کنند.

استانداردهایی که مواد اولیه مورد نیاز برای مصارف غذایی و آشامیدنی را تأیید می کند در سراسر جهان ایجاد شده است اما می تواند بر اساس منطقه متفاوت باشد. علاوه بر این ، مواد آب بندی مورد استفاده در فرایند plc delta 14ss2 قيمت تولید باید بتوانند در برابر محیط های تهاجمی مانند مواد تمیز کننده ، گریس و درجه حرارت بالا و پایین بسیار مقاوم باشند.

برای کمک به ارائه نقشه راه برای کسانی که این کار را انجام می دهند ، در اینجا پنج بهترین شیوه ای است که هنگام انتخاب راه حل های آب بندی برای برنامه های غذایی و آشامیدنی باید در نظر بگیرید.

1. مهر و موم کجا استفاده می شود؟
قبل از پرسیدن س questionsالات دیگر ، این باید پرسش شماره یک باشد. صنعت جهانی امروز به معنای مهندسی برای بازارهای متعدد و استانداردهای متنوع انطباق با مقررات است ، که تأیید آن می تواند چالش برانگیز و گران باشد ، بنابراین باید زود در نظر گرفته شود.

به منظور تضمین مصرف ایمن غذا ، طراحی و ترکیب مواد محلول آب بندی باید با الزامات قانونی مطابقت داشته باشد ، مانند اتحادیه اروپا (VO) 1935/2004 اروپا ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) 177.2600 پوند یا چینی ها GB 4806 و GB 9685. در عین حال ، اجزای آب بندی نیز باید دارای استانداردهای طراحی بهداشتی EHEDG (گروه مهندسی و طراحی بهداشت اروپا) باشند.

استانداردهای GB 4806 و GB 9685 که در چین برای برنامه های غذایی و آشامیدنی اجرا شده است با مقررات مربوط ایالات متحده و اتحادیه اروپا متفاوت است. به عنوان مثال ، مواد تشکیل دهنده که ممکن است در یک مهر و موم در تماس با یک محصول وجود داشته باشد ، همانطور که در استاندارد GB 9685 ذکر شده است ، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

فهرست مواد شیمیایی مجاز برای استفاده در چین شامل تعداد قابل توجهی از مواد شیمیایی مطابق با مقررات FDA و اتحادیه اروپا برای الاستومرها نیست ، در نتیجه مجموعه ای محدود از گزینه های آب بندی برای محصولاتی که در سراسر جهان توزیع می شوند.

در مواردی که گزینه های محدود آب بندی موجود برای توزیع سراسری با صورت حساب مطابقت ندارد ، ممکن است فرمول مواد جدید از یک تامین کننده آب بندی درخواست شود. با این حال ، هزینه آزمایش و تأیید دستور العمل مواد جدید در همه مناطق در سال می تواند بسیار گران باشد.

پیچیدگی مقررات مواد غذایی و آشامیدنی - و نیاز بالقوه برای ایجاد فرمول های مواد تشکیل دهنده جایگزین - باید در هنگام تهیه یک تولید کننده آب بندی ، ملاحظات کلیدی باشد. شرکت هایی که به طور معمول تغییرات قانونی را کنترل نمی کنند ، می توانند برای مشتریان وقت و هزینه داشته باشند. به همین ترتیب ، plc delta 14ss2 قيمت شرکت هایی که به طور معمول آزمایش جامع مواد را انجام نمی دهند ، ممکن است روند حذف و جایگزینی یک ماده ممنوعه را دشوار و طولانی بدانند.

2. مهر و موم در معرض چه مایعات/غذاهایی قرار می گیرد؟
در حالی که این امر در ظاهر به اندازه کافی ساده به نظر می رسد ، پاسخ معمولاً بسیار فراتر از شناسایی محصول در حال تولید است. اگر از مواد آب بندی مناسب استفاده نشود ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض برخی از مواد می تواند بر عملکرد تجهیزات تأثیر منفی بگذارد. محصولات لبنی مانند شیر و بستنی ، بعلاوه روغنهای خاص ، اغلب برای عملکرد و رعایت مقررات به انواع مختلف مواد آب بندی نیاز دارند. تولید نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های طعم دار اغلب حاوی شربت غلیظ است که می تواند بسیار اسیدی باشد.

علاوه بر این ، امکان انتقال طعم با برخی از محصولات باید در نظر گرفته شود ، چه در طول فرآیند تولید و چه در محل خرید برای مصرف. به عنوان مثال ، تولیدکنندگان نوشابه به ندرت خطوط تولید جداگانه ای برای هر نوع طعم نوشیدنی که تولید می کنند ، دارند. در عوض ، یک خط با مقدار مشخصی از ti کار می کند

قبل از متوقف کردن و تمیز کردن برای تغییر طعم متفاوت ، یک طعم نوشیدنی را به شما می دهم. مواد آب بندی مورد استفاده در چنین تجهیزات خطی باید در برابر جذب طعم مقاوم باشند تا نه تنها از آلودگی طعم متقابل جلوگیری شود ، بلکه همچنین به کاهش مدت زمانی که یک خط تولید برای تمیز کردن بین تغییرات عطر و طعم نیاز دارد ، کمک می کند.

علاوه بر این ، انواع پاک کننده ها و ضدعفونی کننده های دخیل در فرایند تولید برخی محصولات نیز باید همراه با دفعات و مدت زمان خود فرآیند تمیز کردن مورد توجه قرار گیرد. حتی زمانی که تجهیزات فقط به مدت کوتاهی در معرض مواد شیمیایی ضدعفونی کننده قرار می گیرند ، مواد شیمیایی و/یا فرآیند تمیز کردن معمولاً راه حل های اساسی هستند و می توانند بسیار تهاجمی باشند.

شکل 2: مهر و موم های ساخته شده از موادی که عملکرد فوق العاده ای در بخار ، آب گرم و بسیاری از محلولها و اسیدهای قلیایی دارند ، مانند مواردی که از Fluoroprene XP از Freudenberg Sealing Technologies تهیه شده است ، برای استفاده در برنامه های پردازش غذا و نوشیدنی ضروری است.
3. انتظار می رود که مهر چه کاری انجام دهد؟
برای انتخاب محلول آب بندی مناسب ، الزامات نحوه عملکرد مهر و موم در یک محیط خاص باید ارزیابی شود. چنین تجزیه و تحلیل به طور معمول نیاز به بررسی فراتر از مشخصات مواد و محصول به عوامل استفاده واقعی در سیستم های غذایی و آشامیدنی دارد.

به عنوان مثال ، آیا این فرآیند به مهر و موم استاتیک مانند حلقه O نیاز دارد که برای پر کردن خالی و جلوگیری از نشت با کمترین آرامش مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا استفاده از مهر و موم چرخشی پویا را که باید در حین حرکت انعطاف پذیری کافی داشته باشد تا از نشتی جلوگیری کرده و در برابر سایش و سایش مقاومت کند ، اجباری است؟ چقدر باید در دمای پایین انعطاف پذیر باشد؟ آیا قسمت آب بندی به فلز یا پلاستیک متصل می شود؟ آیا مایعات متعدد از نازل معمولی استفاده خواهند کرد؟ آیا مهر و موم روی سیستم پرکن ، پمپ ، سوپاپ یا میکسر استفاده می شود؟

یک ماده معمولی ممکن است بهترین راه حل برای هر نوع مهر و موم در برنامه شما نباشد. ميني پي ال سي دلتا کار با یک تامین کننده آب بندی که مجموعه وسیعی از راه حل ها را ارائه می دهد می تواند بهترین شرط باشد تا اطمینان حاصل شود که می توانید گزینه های زیادی را برای نیازهای خود بررسی کنید.

4. قرار گرفتن در معرض دما - هم بالا و هم پایین
وقتی صحبت از شرایط دمایی می شود که در آن غذا و نوشیدنی ها پردازش می شوند ، باید هر دو حالت فوق العاده را در نظر گرفت.

دمای بالا معمولاً واکنش های شیمیایی و حمله مواد را تسریع می کند. بخار مورد استفاده در فرآیند عقیم سازی اغلب از خود محصول غذایی یا آشامیدنی تهاجمی تر است. بنابراین ، برنامه سازگاری مواد باید شرایط دمای واقعی را در نظر بگیرد.

در سوی دیگر طیف دما ، سرمای شدید هوا می تواند باعث شکنندگی و ترک خوردگی مهر و موم ها شود که منجر به خرابی و مشکلات احتمالی آلودگی می شود. علاوه بر این ، دمای پایین کار می تواند تا حد زیادی روی مهر و موم های پویا که باید بتوانند در یک برنامه خم شوند و حرکت کنند ، تأثیر می گذارد. مهر و موم پویا که بیش از حد سفت شده است سطح آب بندی و نشت را دنبال نمی کند.

شکل 3: یک ایستگاه تست فرویدبرگ برای آزمایش اعتبار سیلهای مورد استفاده در صنعت فرآیند استفاده می شود.
5. انتظارات مشتری
حتی هنگام برخورد با مشتریان تولید کننده فرآیندی که محصولات plc delta 14ss2 قيمت مشابهی تولید می کنند ، ممکن است هر مشتری در مورد مهر و موم عملکرد ، حتی در همان منطقه و مقررات یکسان ، انتظارات متفاوتی داشته باشد.

هر مشتری چگونه عملکرد مادام العمر را تعریف می کند؟ آنها چه شرایطی را برای شرایط سنگین در نظر می گیرند؟ کجا قبلاً با مشکلاتی روبرو شده اند؟ برنامه تولید و نظافت آنها چگونه است؟

راه حل های آب بندی که طول عمر بیشتری را ارائه می دهند یا می توانند در برنامه های جهانی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار گیرند ممکن است دارای قیمت اولیه بالاتری باشند ، اما مزایای آن می تواند برای مشتریانی که به آنها نیاز دارند از هزینه های طولانی مدت بیشتر باشد. اگر از یک ترکیب جهانی استفاده شود ، مواد متعدد نیازی به تأیید و اعتبار ندارند.

آیا مشتری شما مایل به سرمایه گذاری بیشتر برای داشتن مهر و موم طولانی مدت است؟ آیا آنها در زمینه نگهداری و تعویض منظم اجزای آب بندی فرسوده سابقه فعال بودن دارند؟ هزینه تماس خدمات همیشه بیشتر از قسمت جایگزین است. هر مشتری معیارهای منحصر به فرد خود را برای در نظر گرفتن خواهد داشت.

دیوید کلارک ، P.E. ، شیمیدان ارشد فناوری Freudenberg Sealing Technologies است. او متخصص توسعه نمونه های اولیه الاستومر برای صنایع مختلف از جمله خودرو ، هوافضا ، غذا و نوشیدنی و انرژی است. کلارک از سایت های تولیدی با مقیاس تولید ، توسعه فرایند ، عیب یابی و تجزیه و تحلیل خرابی پشتیبانی می کند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی علوم مواد از دانشگاه استy از میشیگان و لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه ایالتی میشیگان.



:: برچسب‌ها: تايمر در پي ال سي دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

انطباق استاندارد سیلیکا OSHA
نحوه جمع آوری گرد و غبار به پردازنده ها در مطابقت با قوانین جدید و در عین حال محافظت از نوردهی کارگران کمک می کند

مایک والترز و الکس ولز
1 مارس 2017

جمع کننده گرد و غبار برای ریزگردها و پوسته ها. ارائه تصویر از Camfil APC
اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) امیدوار است با قانون جدید سیلیس ، که در ژوئن 2016 اعمال شد ، بیش از 600 نفر را در سال نجات دهد و از 900 مورد سیلیکوز جلوگیری کند. این قانون دارای استانداردی برای صنایع عمومی است که نیاز به پردازنده و تولیدکنندگان برای کاهش قرار گرفتن کارگران در معرض گرد و غبار سیلیکا کریستالی و تسلط به نظارت دقیق تر توسط OSHA. این بدان معناست که امکاناتی که پودر و مواد جامد را پردازش می کنند در معرض عدم رعایت بیشتر هستند. این مقاله مفاد اصلی قانون جدید را توضیح می دهد ، اینکه چگونه پردازنده ها می توانند خطرات قرار گرفتن در معرض و گزینه های مربوط به رعایت آنها را با استفاده از کنترل های مهندسی برای مدیریت گرد و غبار سیلیس در منبع آن ارزیابی کنند.

خطرات سلامتی گرد و غبار سیلیس
سیلیس کریستالی تقریباً در همه سنگهای شناخته شده یافت می شود ، بنابراین یکی از فراوان ترین مواد زمین است. کوارتز ، رایج ترین شکل سیلیس ، جزء ماسه ، سنگ ، سنگ ، بتن ، آجر ، بلوک و ملات است. مواجهه شغلی با سیلیس کریستالی قابل تنفس زمانی اتفاق می افتد که کارگران این مواد را بریده ، اره ، حفاری ، خرد یا پردازش می کنند ، بنابراین در طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی از جمله تولید ریخته گری ، انفجار ساینده ، کشتی سازی و شکست هیدرولیکی وجود دارد. plc کاتالوگ دلتا همچنین هنگام تولید محصولاتی مانند:

سیمان ، آسفالت ، سنگ و بتن
سفال و رس ساختمانی
الکترونیک
مواد ساینده ، رنگ ، صابون و شیشه
غذا و نوشیدنی
با توجه به فراوانی سیلیس در طبیعت ، این کانی می تواند وجود داشته باشد حتی اگر در عملیات تولید از فرآیندها یا محصولات فوق استفاده نشود. و اگر در تأسیسات شما وجود داشته باشد ، وقتی ذرات در هوا و استنشاق می شوند ، کارگران می توانند در معرض خطرات جدی سلامتی قرار گیرند.

سیلیس کریستالی قابل تنفس باعث سیلیکوزیس می شود ، یک بیماری ریوی پیشرونده ، لاعلاج و اغلب کشنده. این ماده به عنوان سرطان زای انسان طبقه بندی می شود که باعث سرطان ریه می شود. ذرات سیلیس 10 میکرون (متر) و کمتر آنقدر کوچک هستند که وارد ریه ها می شوند. ذرات ریز سیلیس دارای لبه های ناهمواری هستند که در ریه ها قرار می گیرند و حل نمی شوند.

با گذشت زمان ، بدن بافت اسکار روی بافت ریه ایجاد می کند و ذرات موجود در ریه ها را "دخیل" می کند. لایه های سیلیس و بافت زخم می توانند در طول سالها در معرض تجمع قرار گرفته ، عملکرد ریه را کاهش داده و باعث مشکل در تنفس ، خستگی ، کاهش اشتها ، درد قفسه سینه و نارسایی تنفسی شوند. قرار گرفتن در معرض سیلیس با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه ، سل ، بیماری مزمن انسدادی ریه و بیماری کلیوی مرتبط است. از آنجا که هیچ درمانی وجود ندارد ، تنها سلاح در برابر سیلیکوز جلوگیری از آن در وهله اول با به حداقل رساندن تماس کارگران است.

الزامات کلیدی قانون جدید
قانون جدید سیلیکا OSHA قرار گرفتن در معرض کارگران را کاهش می دهد ، توصیه های مهندسی را توصیه می کند ، نیاز به یک برنامه کنترل مستند دارد و نیاز به ارزیابی مداوم پزشکی برای برخی از کارگران دارد.

حد قرار گرفتن در معرض 50 میکروگرم (μg): OSHA حد مجاز قرار گرفتن در معرض (PEL) را برای سیلیس کریستالی قابل تنفس به 50 میکروگرم در متر مکعب (μg/m3) هوا کاهش داد ، به طور متوسط ​​در یک کار 8 ساعته ، با وزن متوسط ​​(TWA) تغییر مکان. این حد دو برابر بیشتر از حد آستانه قبلی 100 میکروگرم بر متر مکعب هوا برای صنایع عمومی است.

کنترل های مهندسی اجباری: کارفرمایان باید از کنترل های مهندسی برای پایین نگه داشتن گرد و غبار و/ یا جذب ذرات معلق در هوا و همچنین قرار گرفتن در معرض کارگران زیر 50 میکرومتر PEL استفاده کنند. این کنترل ها می تواند شامل سیستم های اسپری آب و/یا سیستم های جمع آوری گرد و غبار (تهویه) باشد. هنگامی که کنترل های مهندسی قادر به محدود کردن مواجهه با میزان مجاز نیستند ، کارفرمایان باید حفاظت تنفسی شخصی را ارائه دهند.

برنامه کنترل قرار گرفتن در معرض: کارفرمایان باید یک برنامه کنترل نوردهی کتبی تهیه کنند که نحوه دستیابی به انطباق را مستند کند. این طرح باید شامل آموزش کارگران در مورد خطرات سیلیس و شیوه های ایمنی اولیه باشد تا بتوانند نحوه مواجهه خود را محدود کنند. همچنین باید دسترسی به مناطق با نور زیاد را محدود کند.

مشاهده پزشکی: کارکنان در صورتی که بیش از 30 میکروگرم بر متر مکعب در TWA 8 ساعته بیش از 30 روز در سال در معرض "کارگران بسیار در معرض خطر" قرار گیرند ، شناخته می شوند. این کارمندان ملزم به انجام معاینات پزشکی منظم و نظارت بر سلامت ریه هستند و شرکت باید مدارک لازم را برای ثبت این معاینات داشته باشد.

مهلت انطباق برای شرکتها برای اجرای کنترلهای مهندسی و سایر الزامات مندرج در استاندارد جدید 23 ژوئن 2018 است.

تعیین انطباق
برای تکرار ، تنها راه جلوگیری از ابتلا به سیلیکوز کارگران ، به حداقل رساندن مواجهه آنها است. بنابراین ، اولین قدم برای یک کارفرمای مسئول تعیین این است که آیا سیلیس در تاسیسات وجود دارد یا خیر.

یک نقطه شروع خوب ، برگه های ایمنی مواد (MSDS) برای مواد مورد استفاده در تاسیسات است. یک MSDS استاندارد مواد خطرناک در Secti را لیست می کند

در 2. گرد و غبار ممکن است به عنوان سیلیس کریستالی ، دی اکسید سیلیکون ، کوارتز ، کریستوبالیت یا تریدیمیت شناخته شود. کاربید سیلیکون و خاکستر بادی نمونه هایی از موادی هستند که ممکن است حاوی سیلیس قابل تنفس باشند.

در مرحله بعد ، فرایندهای مورد استفاده در تاسیسات را ارزیابی کنید. OSHA نیاز به نظارت هوا برای تعیین مواجهه هشت ساعته TWA هر کارگر در هر مکانی که فرآیند تولید گرد و غبار سیلیس کریستالی را انجام دهد ، دارد. OSHA روشهای مختلف پذیرفته شده نظارت را در ضمیمه A حکم ذکر کرده است.

چرا جمع آوری گرد و غبار؟
مفاد کلی OSHA می گوید: "اولین و بهترین استراتژی کنترل خطر در منبع آن است. کنترل های مهندسی plc کاتالوگ دلتا برخلاف سایر کنترل ها که عموماً بر روی کارمندی که در معرض خطر قرار دارد تمرکز می کنند. " با این حال ، همه خطرات را نمی توان به طور کامل حذف کرد ، بنابراین گام بعدی این است که با ایجاد موانع یا تهویه محلی ، خطرات را از محل کار جدا کنید.

یک جمع کننده گرد و غبار بسیار مهندسی شده یک مهندسی ثابت شده برای فیلتر کردن آلاینده های خطرناک از تأسیسات داخلی است و تنفس هوا را ایمن می کند. بهترین راه برای جذب ذرات قابل تنفس ، استفاده از دستگاه جمع آوری گرد و غبار خشک با فیلترهای کارتریج با کارایی بالا و فیلترهای ثانویه HEPA است. این نوع کنترل مهندسی تضمین می کند که ذرات پخش نمی شوند و توسط کارگران دیگر مناطق کارخانه استنشاق نمی شوند.

سیلیس بلوری جدید OSHA 50 گرم PEL اغلب تنها با استفاده از این فناوری قابل دستیابی است. در واقع ، جمع کننده های گرد و غبار کارتریج با فیلترهای HEPA ثانویه به طور موثر گرد و غبارهای خطرناک را با محدودیت PEL 5 گرم - یا 10 برابر کمتر از حد OSHA کنترل می کنند.

سوالاتی که هنگام طراحی دستگاه جمع آوری گرد و غبار باید پرسید
گردآورنده های گرد و غبار معمولاً برای هر مکان خاص بر اساس کاربرد ، نوع گرد و غبار و سایر عوامل محیطی طراحی یا پیکربندی می شوند. جذب منبع با استفاده از نوعی هود یا محفظه م effectiveثرترین کنترل برای انتشار گرد و غبار فرآیند است. با جذب منبع ، گرد و غبار به محض ایجاد جذب می شود ، بنابراین هرگز فرصتی برای هوابردن پیدا نمی کند و فشار منفی هوا بر روی محفظه ها برای حفظ گرد و غبار حفظ می شود.

هنگام طراحی سیستم جمع آوری گرد و غبار برای کنترل گرد و غبار سیلیکا کریستالی ، آزمایش نمونه های گرد و غبار در آزمایشگاه برای شناسایی خواص گرد و غبار از جمله اندازه ذرات ، شکل و میزان رطوبت ایده آل است. موارد زیر برخی از ملاحظات طراحی است.

1. اندازه ذرات گرد و غبار چقدر است؟
کارایی رسانه فیلتر بر اساس اندازه و توزیع ذرات گرد و غبار است. یک رسانه تصفیه کارتریج مخلوط سلولز-پلی استر استاندارد می تواند برای ذرات بزرگتر از 1.0 متر به اندازه کافی موثر باشد اما برای ذرات کوچکتر موثر نیست. اگر ذرات زیرمیکرون بسیار ریز باشند ، یک رسانه نانوالیاف با راندمان بالا به طور موثر کار می کند. لایه ای از نانوالیاف در بالای محیط فیلتر پایه اعمال می شود و پوششی را ایجاد می کند که بارگذاری سطحی گرد و غبار را افزایش می دهد. این مانع از نفوذ گرد و غبار ریز به محیط پایه می شود دستگاه پي ال سي که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

2. ذرات گرد و غبار چه شکلی هستند؟
گرد و غبار سیلیس به دلیل لبه های تیز و ناهموار ذرات بسیار ساینده است. به همین دلیل ، سیستم های جمع آوری گرد و غبار باید با حداکثر مقاومت در برابر سایش طراحی شوند. در غیر این صورت ، ساییدگی و پارگی دائمی قطعات ایجاد می شود و سوراخ هایی در محیط فیلتر ایجاد می شود و مسیر نشتی را برای خروج گرد و غبار مضر به محل کار ایجاد می کند. یکی از راه های مقاومت در برابر سایش این است که مطمئن شوید گردآورنده گرد و غبار دارای یک ورودی هوا است که برای توزیع آهسته و یکنواخت جریان هوا طراحی شده است. این امر از ورود ذرات ساینده با سرعت زیاد به سیستم جلوگیری می کند. فیلترهای HEPA ثانویه با به دام انداختن انتشار بسیار ریز ذرات که ممکن است در اثر سایش از فیلترهای اولیه عبور کنند ، از تأسیسات بیشتر محافظت می کنند.

3. رطوبت هوا چقدر است؟
گرد و غبار سیلیس رطوبت هوا را جذب می کند و ویژگی های گل را به خود می گیرد ، که جمع آوری آن بسیار مشکل تر است. همچنین در پلیسه های فیلتر بسته بندی می شود و عمر فیلتر را کاهش می دهد. با این حال ، ممکن است لازم باشد که تاسیسات از آب برای خنک کردن ، روانکاری یا کمک به یک فرایند استفاده کنند. در این موارد ، ممکن است یک فیلتر خشک کار نکند و در نظر گرفتن رسانه های مختلف مورد نیاز است. یا در مورد تأسیساتی که در آب و هوای شمالی مستعد تراکم قرار دارند ، جمع کننده گرد و غبار ممکن است نیاز به نصب در داخل خانه داشته باشد ، یا استفاده از بخاری و/یا محفظه عایق ممکن است ضروری باشد. اگر اقدامات احتیاطی لازم انجام نشود ، بخار آب روی تمام سطوح داخل کلکتور از جمله فیلترها متراکم می شود. هنگامی که وارد فیلترها می شوید ، گرد و غبار آب را جذب کرده و باعث خرابی زودرس فیلتر می شود.

4- آیا می توان هوا را دوباره گردش داد؟
گردش مجدد هوا از یک جمع کننده گرد و غبار به یک تأسیسات منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های انرژی و بازگشت سرمایه گردآورنده گرد و غبار می شود. هنگامی که هوای گرم یا خنک شده مجدداً در داخل ساختمان چرخانده می شود ، نیاز به هوای گران قیمت آرایش مورد نیاز هنگام خروج هوا در خارج را کاهش می دهد. تأسیسات در آب و هوای شمالی بیشترین صرفه جویی را دارند ، اما تأسیسات در همه مناطق پنج تا شش رقم صرفه جویی در انرژی سالانه گزارش می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

کنترل از راه دور رادیویی صنعتی SAGA 1- سری L


مشخصات کلی

پوشش صنعتی مقاوم و مقاوم IP 65.
4.1 میلیارد کد شناسایی منحصر به فرد برای حداکثر امنیت.
مصرف برق فوق العاده کم - حداکثر 3 ماه استفاده با 2 باتری AA.
خطای فن آوری رایگان کد Hamming.
محدوده دمای کار از -45 تا +85 درجه سانتیگراد
کارکرد طولانی مدت تا 100 م.
به طور خاص برای کنترل تجهیزات متحرک و صنعتی با ارتعاش زیاد طراحی شده است.
فناوری تنظیم از راه دور ID که امکان تعمیر و نگهداری فوری در محل را فراهم می آورد.
قدرت ورودی گیرنده چند اختیاری 24/48 ، 48/110 ، 48/220 ، 110/220 ، 220/380 VAC و 12-24VDC.
گیرنده از قبل سیم دار برای نصب سریع و آسان.
مدار قطع جریان برق

کنترل از راه دور رادیویی صنعتی SAGA 1- سری L

برای دانلود دفترچه راهنمای کاربر اینجا را کلیک کنید

فاصله دهنده

فاصله دهنده

اندازه جیبی - سری L

پوشش صنعتی مقاوم و مقاوم IP 65.
طراحی سبک جیبی سبک وزن (155 گرم) کاربر پسند.
طراحی مدارهای RF پیشرفته با بیش از 4.1 میلیارد کد شناسه.
مصرف برق فوق العاده کم - حداکثر 3 ماه استفاده با 2 باتری AA.
خطای فن آوری رایگان کد Hamming.
محدوده دمای کار از -45 تا +85 درجه سانتیگراد
فاصله زیاد تا 100 متر.
به طور خاص برای کنترل تجهیزات متحرک و صنعتی با ارتعاش زیاد طراحی شده است.
فناوری راه اندازی شناسه از راه دور که امکان تعمیر و نگهداری فوری در محل را فراهم می آورد.
قدرت ورودی گیرنده چند اختیاری 48/110/220/380VAC و 12-24VDC.
برای بالابر ، وینچ ، موتور و ماشین آلات و غیره
برای اطلاعات بیشتر ، مشخصات ، خرید و غیره ، لطفاً به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

فاصله دهنده

SAGA 1 - کنترلرهای رادیویی صنعتی سری K2 و K4

SAGA 1 - ویژگی های از راه دور:
EMS Stop مطابق EN-ISO 13849-1 CAT 4 است.
آشکارساز گیر کرده رله
گیرنده داخلی بوق (زنگ هشدار).
کابل پیش سیم کشی گیرنده آماده نصب است.
آنتن گیرنده F-Type برای گسترش آسان است.
برای اطلاعات بیشتر ، مشخصات ، خرید و غیره ، لطفاً به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

فاصله دهنده
سری SAGA1 با طراحی تکنولوژیکی پیشرفته تمام نیازهای صنایع مختلف را برآورده می کند ، سیستم های قابل برنامه ریزی آنها برای تنظیمات عملکردی مختلف که در تجهیزات مختلف استفاده می شود مناسب است. سری SAGA1 از ماژول کوچکی استفاده می کند که برای کاهش خستگی کاربر و صرفه جویی در فضای بیشتر طراحی شده است. سری SAGA1 عملکرد روان را در شرایط شدید محیطی ، به ویژه در مواردی که تداخل جدی و تغییرات دما وجود دارد ، تضمین می کند. سری SAGA1 شامل ویژگی های منحصر به فرد مانند:

تکمیل تنظیمات عملکرد توسط فرستنده.
ضرورت اپراتوری که از تجهیزات بالا بالا می رود را برطرف می کند.
تمام داده های حاوی تنظیمات عملکرد به طور دائم حفظ می شوند و خرابی با سهولت تشخیص داده می شود.
کنترل از راه دور رادیویی صنعتی SAGA 1- سری L

کنترل از راه دور رادیویی صنعتی SAGA 1- سری L

فاصله دهنده

L 40

حداکثر 16 خروجی رله را می توان در هر محور جوی استیک برنامه ریزی کرد.
پوشش صنعتی مقاوم و مقاوم IP 65.
طراحی کوچک و بسیار سبک.
4.1 میلیارد کد شناسایی منحصر به فرد برای حداکثر امنیت.
خطا فن آوری کد Hamming را حذف کرد.
دمای کار از -45 تا +80 درجه سانتیگراد
فواصل دوربرد تا 100M
نشانگر میزان باتری LED سه مرحله ای
طراحی ضد قطع برق
گیرنده از قبل سیم دار برای نصب سریع و آسان.
برای اطلاعات بیشتر ، مشخصات ، خرید و غیره ، لطفاً به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

تجهیرات اتوماسیون صنعتی شما همیشه به آنها نیاز دارید و همه جا می بینید: در فلزکاری، در محل ساخت و ساز، تقریباً در هر جعبه ابزار ... برس دستی خوب قدیمی. چه برس های همه منظوره کلاسیک و چه برس هایی برای کاربردهای خاص، شرکت آلمانی Lessmann GmbH تقریباً همه آنها را در محدوده خود دارد. شکل متفاوت است، از مستقیم تا ارگونومیک. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: بدنه های چوبی منحصراً از راش قرمز تصفیه نشده ساخته شده اند. بسته به مدل، دو سوراخ آویز نیز در انتهای دسته دارند. تولید کاملاً اتوماتیک و بسیار منطقی است. Lessmann برای اطمینان از ادعای خود در مورد کیفیت عالی چوب برس دستی، سالهاست که بر پردازش تصویر کلاسیک تکیه کرده است. اما اکنون «شرکت براش آلمانی» یک سیستم پردازش تصویر را از خانه سیستم باواریایی Simon IBV GmbH پیاده‌سازی کرده است که از دوربین‌های صنعتی IDS قوی و نرم‌افزار پردازش تصویر SIMAVIS® H برای تشخیص انحرافات تحمل حتی به سختی قابل درک به‌ویژه به طور قابل اعتمادی استفاده می‌کند.

 

کاربرد
چوب های قلم مو که به طور کامل به صورت خودکار با سرعت تولید 1500 قطعه در ساعت آسیاب می شوند، توسط یک زنجیر چرخشی زمان بندی شده با ظروف ترخی شکل از دستگاه فرز خارج می شوند و روی یک تسمه نقاله طولی فشار داده می شوند. یک سیستم دوربین چندگانه بر روی تسمه نقاله نصب شده است که الوارهای 2 تا 6 ردیفه دستی برس خورده را از نظر ایراداتی مانند ترک، پارگی و اندازه بررسی می کند. "وظیفه آزمایش به ویژه سخت است زیرا راش مسی درمان نشده از نظر رنگ و دانه بسیار متفاوت است. برای مثال، ترک‌ها را نمی‌توان به وضوح از دانه‌های تیره تشخیص داد. اما انتخاب نوع چوب دلایل خوبی دارد: از یک طرف راش قرمز به دلیل خواص عالی مانند درجه سختی خاص برای تولید برس های دستی توصیه می شود. از سوی دیگر، پایداری نقش اصلی را ایفا می کند. Lessmann می تواند چوب قلم مو را از منطقه اطراف تهیه کند و بنابراین هم از جنگلداری منطقه پشتیبانی می کند و هم از مسیرهای حمل و نقل اجتناب می کند.

در حالی که الوارها از طریق تولید روی یک تسمه نقاله عبور می کنند، در مجموع چهار دوربین IDS از نوع GigE uEye FA توسط یک رمزگذار به اصطلاح افزایشی فعال می شوند. این سنسور به موقعیت تسمه واکنش نشان می دهد به طوری که هرگونه تغییر در موقعیت بدنه برس با حرکت تسمه تشخیص داده می شود. پی ال سی ثبت تصویر با 2.5 میلی متر در هر دوربین جبران می شود، بنابراین هر دوربین هر 10 میلی متر یک عکس جدید می گیرد. تصاویر گرفته شده دور انداخته می شوند تا زمانی که اولین دوربین تشخیص دهد که بدنه ای چوبی در میدان دید وجود دارد. از این مرحله به بعد، سه دوربین دیگر فعال می شوند و تا 35 عکس از هر دوربین گرفته می شود. تعداد تصاویر توسط دوربین 1 محدود شده است، زیرا به محض اینکه دیگر بدنه براش قابل مشاهده نباشد، خروجی می گیرد.

تصاویر گرفته شده توسط دوربین های IDS از پیش پردازش شده و همزمان با ثبت تصویر ترکیب می شوند. بنابراین، در طول زمان ارزیابی، گرفتن تصویر و همچنین پیش پردازش براش بعدی می تواند از قبل انجام شود. تصاویر منفرد از وضعیت مشابه از چهار دوربین افست برش داده می شوند، مقیاس بندی می شوند و توسط نرم افزار در یک تصویر کلی ادغام می شوند. بدنه‌های براش با معیارهای وزن متفاوت برای هر دوربین ارزیابی می‌شوند. وزن دهی از طریق توالی آزمون معیارهای ارزیابی انجام می شود. در مرحله اول عوامل هندسی خشن مانند طول، عرض، ارتفاع، تقارن و انحرافات شکل مورد ارزیابی قرار می گیرند.


تصویر آزمایش شکل: آیا ابعاد بیرونی بدنه برس در حد تحمل است؟ آیا بدنه برس نامتقارن است یا تغییر شکل داده است؟ آیا سوراخ ها قطر و موقعیت صحیحی دارند؟

سوراخ‌های بدنه برس از نظر موقعیت و همپوشانی بررسی می‌شوند و به دنبال آن بازرسی سطحی مرحله به مرحله انجام می‌شود.

 

معاینه سطح: آیا قسمت های تیره یا رنگی جایز است؟ آیا لکه های ناهموار یا ترک وجود دارد؟

Matthias Eimer، یکپارچه‌ساز سیستم در Simon IBV، توضیح می‌دهد: «اول، مناطق تاریک بر اساس مشخصات نقطه‌گذاری تقسیم‌بندی و ارزیابی می‌شوند. پس از آن، تغییر رنگ های انحرافی جستجو، جدا شده و بر اساس مشخصات نقطه تنظیم ارزیابی می شوند. حتی تلورانس ها برای نقاط ناهموار را می توان در مقادیر هدف تنظیم کرد و متعاقبا ارزیابی می شود. تنها در آخرین مرحله ارزیابی فریم به فریم، دوربین ها به دنبال ترک هستند. در نهایت، نتیجه کلی از ارزیابی های فردی دیدگاه ها شکل می گیرد و ادغام می شود. این سیستم در مجموع 32 نقطه تنظیم را بررسی می کند که 27 مورد از آنها به تنهایی برای انطباق با مشخصات تلورانس دقیق تعریف شده است.


نقاط تاریک بر اساس مشخصات نقطه تعیین شده تقسیم بندی و ارزیابی می شوند

دوربین‌های uEye که از خانواده FA استفاده می‌شوند بسیار قوی هستند و بنابراین برای استفاده در چنین محیط‌های سختی مانند کارخانه براش‌ها از پیش تعیین شده‌اند. محفظه‌های دوربین، لوله‌های لنز و کانکتورهای پیچ‌شونده الزامات کلاس حفاظتی IP65/67 را برآورده می‌کنند. آنها همچنین به دلیل حافظه یکپارچه تصویر، برای عملکرد چند دوربینی مورد نیاز در اینجا مناسب هستند، زیرا این امر ضبط تصویر را از تصویر جدا می کند.

e انتقال می دهد و بافر کردن تصاویر را قبل از انتقال در این برنامه فعال می کند. دوربین‌های صنعتی GV-5280FA با سیستم‌افزار GigE Vision مجهز به سنسور CMOS شاتر جهانی IMX264 2/3 اینچی سونی هستند که کیفیت تصویر عالی، حساسیت نور بالا و محدوده دینامیکی فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهد. چهار دوربین CMOS مورد استفاده تصاویر 5 مگاپیکسلی تقریباً بدون نویز و با کنتراست بسیار بالا ارائه می دهند. دقیقاً با این ویژگی‌ها، مدل دوربین خود را برای استفاده در تست براش سخت توصیه می‌کند.

دانیل سیمون در جمع بندی معیارهای انتخاب می گوید: «دوربین وضوح مناسبی دارد، سنسور سونی بسیار خوب است و کلاس حفاظتی را رعایت می کند.
دوربین های IDS به راحتی قابل ادغام هستند، همانطور که دانیل سیمون از سال ها همکاری خود با IDS می داند، به شعار شرکت "خیلی آسان است" صادق است. قلب راه حل، نرم افزار توسعه یافته ویژه ارائه دهنده راه حل است.

نرم افزار


خروجی نتایج

SIMAVIS® H یک نرم افزار پردازش تصویر است که با آن می توان راه حل های کامل را به سرعت مونتاژ کرد. این نرم افزار بینایی ماشین مبتنی بر ProVision® (توسعه SIEMENS سابق) و HALCON، یک نرم افزار استاندارد جامع برای پردازش تصویر صنعتی با محیط توسعه یکپارچه است. این امکان سازگاری فردی با الزامات آزمایش بدنه برس های چوبی را فراهم می کند: "بررسی عیوب توسط ما به صورت جداگانه با دست برنامه ریزی شده است، ما تجربه زیادی در زمینه سطوح چوبی داریم. دانیل سیمون تاکید می کند که آستانه تحمل را می توان با چندین نقطه تنظیم بسته به ویژگی تنظیم کرد. SIMAVIS® H یک رابط کاربری بصری برای پرسنل عملیاتی سیستم تمام شده، از جمله عملیات دستی و خودکار با مدیریت نوع، منوی نقطه تنظیم، مفهوم مجوز، تغییر زبان، ماژول آمار و موارد دیگر ارائه می دهد.

چشم انداز
"از طریق کنترل، پردازش خودکار بیشتر امکان پذیر است. با راه حل جدید تصویربرداری، اکنون می توان عیوب چوب را با اطمینان بیشتری تشخیص داد. یورگن لسمان، مدیر عامل، توضیح می‌دهد که نسبت بدنه‌های چوبی معیوب که به‌عنوان خوب طبقه‌بندی شده‌اند از حدود ۲ درصد به کمتر از ۱ درصد کاهش یافته است. پر کردن بعدی بدنه های برس با سیم در حال حاضر کاملاً خودکار است و بسته بندی برس های دستی تمام شده را می توان در آینده با کمک رباتیک انجام داد. با توجه به بهبود کنترل بدنه های چوبی، می توان از کنترل کیفی دستی که قبلاً لازم بود برس دستی تمام شده صرفنظر کرد. قبل از بسته بندی که توسط ربات SCARA انجام می شود، فقط یک بازرسی مختصر بصری لازم است. این کار باعث تسکین پرسنل ماشین و افزایش بهره وری می شود.
در این کاربرد نمونه، استفاده از هوش مصنوعی نیز پتانسیل بیشتری را در آینده ارائه می دهد. یورگن لسمان پیش بینی می کند: "هوش مصنوعی احتمالاً نتیجه بازرسی را بیشتر بهبود می بخشد، که امکان اتوماسیون بیشتر تولید را فراهم می کند، زیرا عملیات بازرسی دستی را می توان حذف کرد." و نه تنها برای برس های ساخته شده از چوب خوب: سیستم تست چند دوربینی را می توان برای محصولات و مواد بی شماری تطبیق داد.



:: برچسب‌ها: شاستی ساگا , ریموت کنتولر ساگا , قیمت شاستی ساگا ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

Sensirion و TTP Ventus بر روی درایورهای میکروسیال با عملکرد بالا همکاری می کنند
آخرین اخبار | اخبار محصول | مواد شیمیایی و دارویی | تجهیزات پزشکی | سنسورها و سیستم های حساسیت توسط سوتلانا یوسیفوسکا ، سرپرست ویرایشگر ، 19/10/2020
Sensirion ، تولید کننده پیشرو حسگرهای جریان و محیط زیست ، مفتخر است که همکاری خود را با تولید کننده ریز پمپ TTP Ventus Ltd در زمینه طراحی یک درایور جمع و جور با کارایی بالا ، اعلام کند. این سیستم برای حمایت از نمونه سازی آزمایشگاهی و توسعه محصول برای طیف وسیعی از کاربردهای میکروسیال ، از سیستم های آزمایشگاهی کاتالوگ فارسي سروو موتور دلتا تا ابزارهای تشخیصی و تحلیلی ایجاد شده است. این شرکت ها این طرح را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار داده اند تا بتوانند با نیازهای خود آنها را بازآفرینی کرده و با آنها سازگار شوند.

 

این شرکت ها سنسور جریان مایع نسل بعدی Sensirion SLF3x را با کیت ارزیابی پمپ دیسک TTP Ventus ادغام کرده اند و از قابلیت های برتر هر فناوری استفاده می کنند. سیستم مستقل حاصله منبع حلقه بسته و دبی ثابت را برای کاربردهای با دقت بالا فراهم می کند.

این سیستم بر اساس "جریان تحت فشار" یا "هوا روی مایع" عمل می کند ، که در آن فشار گاز تولید شده توسط پمپ برای هدایت جریان مایع از طریق مدار میکروسیال استفاده می شود. اگر باید از آلودگی متقابل بین مایعات اجتناب شود ، می توان از سنسور یکبار مصرف Sensirion LD20 به جای سری حسگر SLF3x استفاده کرد. این جداسازی پمپ از مایع از مدل قابل مصرف مجدد-قابل استفاده به طور گسترده در ابزارهای تشخیصی و تحلیلی پشتیبانی می کند ، با پمپ در قسمت قابل استفاده مجدد سیستم و مسیر مایع و حسگر در یک ماده مصرفی.

تولید فشار بدون ضربان میکروپمپ سروو موتور  ، جریان مایع روان را ایجاد می کند بدون هیچ نوسانی که اغلب در فن آوری های معمولی مانند پمپ های پریستالتیک دیده می شود. این مزایای متعددی را به همراه دارد ، از جمله توانایی ایجاد جریان آرام ، کاهش سر و صدای اندازه گیری و استفاده ملایم از مواد ظریف. پمپ همچنین کنترل فشار عالی را ارائه می دهد که به همراه قابلیت وضوح بالای سنسور ، منجر به کنترل بی نظیر جریان مایع می شود.

هر دو فناوری طیف وسیعی از دینامیک را ارائه می دهند و امکان کنترل جریان در چندین مرتبه مختلف ، از میکرولیتر در دقیقه ، تا چند میلی لیتر در دقیقه را فراهم می کند و هنگام طراحی پروتکل های کنترل جریان ، انعطاف پذیری کامل را فراهم می کند. تنظیم جریان حلقه بسته ، سیستم را قادر می سازد تا در چند ثانیه به تغییرات کاتالوگ فارسي سروو موتور دلتا نقطه تعیین شده در مقیاس کامل پاسخ دهد ، پروتکل ها را سریعتر می کند و اتلاف مواد گرانبها یا گران را به حداقل می رساند.

تام هریسون ، مدیر توسعه تجارت در TTP Ventus ، توضیح می دهد: "با این همکاری ، ما می خواستیم آنچه را که ممکن است با ترکیب فناوری TTP Ventus و Sensirion نشان دهیم ، نشان دهیم. ما کنترل جریان استثنایی را با اجزای کوچک به اندازه کافی برای ادغام در دستگاه های مراقبت قابل حمل نشان داده ایم. "

سوزان پیانزی ، مدیر محصولات محصولات مایع در Sensirion ، می افزاید: "ما امیدواریم سیستمی که ما ایجاد کرده ایم ، بستری برای توسعه محصول و نمونه سازی در بخش های علوم سروو موتور  و صنایع زندگی ایجاد کند و از ایجاد نسل جدیدی از دستگاههای ریزسیال پشتیبانی کند. ”



:: برچسب‌ها: درایو موتور ac , درایو موتور ac دلتا , درایو ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

محافظت از جوشکارها با کلاه ایمنی پیشرفته
تاریخ انتشار: دوشنبه 12-07-2021
کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک سوئیس از Optrel AG راه حل ایده آل برای رفع مشکلات جوشکاری است.


کلاه ایمنی جوشکاری اتوماتیک
سلامتی و ایمنی مهمترین جنبه های هر پروژه جوشکاری است که چشمان حساس یک جوشکار را در معرض مناطق کاری با خطر بالا قرار می دهد که به طور بالقوه خطرناک هستند. طبق بررسی ها ، جوشکاری ، که فرآیند اتصال دو قطعه فلز در حالت نیمه گداخته است پی ال سی ، 10-12 of از کل عملیات تولید را تشکیل می دهد و بیش از 2 میلیون جوشکار وجود دارد که در شرایط کاری بسیار بی ثبات کار می کنند. این فرآیند پایه و اساس صنایع تولیدی است اما محافظت شخصی ناکافی منجر به صدمات ناگوار محل کار می شود. گزارش ها حاکی از آن است که حدود 1400 جوشکار در هر شیفت آسیب های محل کار را تحمل می کنند. قوس جوشکاری سهم زیادی از اشعه های مضر UV و IR را ساطع می کند ، که علت اصلی آب مروارید در بین جوشکاران است.

در چنین سناریویی که نیاز به کلاه ایمنی جوشکاری برای ایمنی شخصی یک ضرورت است ، اختراع فیلتر تیره کننده اتوماتیک (ADF) توسط Optrel AG مستقر در واتویل ، سوئیس بدون شک تغییر پارادایمی ایجاد کرده و دیدگاه سهامداران را به سمت جوشکاری کاملا تغییر داده است. کلاه کاسکت. در طی سالها ، جوشکاری به زیر فرآیندهای مختلف تبدیل شده است (MMAW / GMAW / GTAW / SAW) اما فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی هنوز به عنوان روش پذیرفته شده و دنبال شده در ساخت باقی مانده است. همچنین لازم به ذکر است که دما بیش از 5000 درجه سانتیگراد است و باعث آزاد شدن گرما و نور با شدت زیاد می شود که خطرات ایمنی قابل توجهی را برای جوشکارها ایجاد می کند. Optrel AG با درک شدت چالش ، کار بر روی این فناوری را از سال 1982 تا 83 آغاز کرد و در سال 1986 این ایده را ارائه داد تا به جوشکاران کمک کند نه تنها در محافظت از چشم ، بلکه همچنین در بهبود بهره وری جوشکاری به دلیل کاهش شدید خستگی چشم .

فیلترهای سطح سایه ثابت که معمولاً در جوشکاری کلاه ایمنی محافظ دستی و جوشکاری غیرفعال (سابق DIN 11/12/13) با شماره ثابت DIN Shade استفاده می شوند ، محدودیت های زیادی دارند. برای محافظت از جوشکارها در برابر اشعه ماورا بنفش و اشعه ماورا بنفش جوشکاری سخت ، از یک فیلتر نور با کدورت خاص (DIN Shades) استفاده می شود. از آنجا که شدت تابش قوس جوشکاری مدام تغییر می کند ، فیلتر ثابت DIN برای پی ال سی انتخاب درستی نیست. همچنین باعث گشاد شدن و انقباض مكرر مردمك چشم می شود.

از طرف دیگر ، کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک در مقایسه با نمونه های خود از نظر سلامتی ، سلامتی و بهره وری از مزایای بی شماری برخوردار است. ADF بر روی یک کلاه کلاه ایمنی نصب شده است ، بنابراین یک کلاه ایمنی جوشکاری خودکار ایجاد می شود ، جوشکار را قادر می سازد نقاط شروع و توقف ، جوش ، هندسه ، شیار جوش و غیره را ببیند ، و همچنین احتمال نقص جوش را تا 70 کاهش می دهد ٪ محصول تولید شده توسط Optrel AG شامل دو سطح سایه - سایه روشن (در صورت عدم جوشکاری) و سایه تیره (در هنگام جوشکاری) است. تغییر سایه روشن به تاریک به کنترل های الکترونیکی ADF بستگی دارد. برای تأمین حداکثر ایمنی ، ADF ها طبق استاندارد بین المللی EN 379 (وابستگی کلاس نوری / نور پراکنده / همگن / ​​زاویه) تولید و آزمایش می شوند. این کلاه ایمنی ها همچنین دارای تنظیمات پی ال سی حساسیت کم آمپر به آمپ بالا برای استفاده همه کاره هستند و برای اطمینان از ایمنی کاملا گرد ، مقاومت مکانیکی پوسته کلاه ایمنی و شیشه جلویی مطابق با EN 175 و EN 166 ، طبق کلیه پروتکل های ایمنی آزمایش می شود.

آخرین ویژگی های Optrel شامل تنظیم خودکار سطح سایه در هنگام جوشکاری (Autopilot / ShadeTronic) ؛ انتقال نور پیشرفته (فناوری لنز کریستال) ؛ بسته باتری قابل شارژ و غیره. این کلاه ایمنی باعث افزایش تولید جوشکار می شود زیرا زمان توقف و شروع غیر ضروری و نیاز جوشکارها به تنظیم مجدد کلاه ایمنی و تنظیم موقعیت را از بین می برد. در طول جوشکاری یا هنگام تنظیم کار نیازی به تلنگر پوسته کلاه ایمنی نیست. با این کار تقریباً 12-15 دقیقه از زمان تولید در هر شیفت صرفه جویی می شود. این بیشتر منجر به کاهش خستگی چشم و وقفه های شغلی کمتر توسط جوشکار شده است. زمان بازپرداخت در چنین کلاه ایمنی هایی تقریباً 4-6 ماه است. این بدان معناست که کلاه ایمنی برای بقیه عمر خود برای مالک درآمد کسب می کند.

ویژگی های بصری یک کلاه ایمنی ممکن است جلب توجه کند ، اما ویژگی های محافظتی که با فناوری ترکیب شده است ، ملاحظات راحتی مواردی است که جوشکارها هنگام انتخاب تجهیزات مناسب برای نیازهای خود باید در نظر بگیرند. همگام با پیشرفت های فناوری ، کلاه ایمنی تیره کننده اتوماتیک پی ال سی نیز به یک محصول با فناوری بالا تبدیل شده است. انتخاب صحیح کلاه ایمنی جوشکاری خودکار برای کاربردهای مناسب کلید استفاده از حداکثر مزایا است. توصیه می شود قبل از انتخاب درست ، برنامه را با تامین کننده کلاه ایمنی در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: قیمت پی ال سی دلتا 14ss2 ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

با درک پتانسیل MSME برای استفاده از فناوری ، مرکز تعالی NASSCOM - IoT و هوش مصنوعی (AI) ، UDYAM 4.0 را راه اندازی کرد - Nayi DISHA برای رسیدگی به موضوعاتی که شرکت های خرد ، کوچک و متوسط ​​(MSME) با آن روبرو هستند فناوری ها ، در دسترس نبودن بودجه برای استقرار راه حل های جدید و دسترسی محدود به ارائه دهندگان راه حل.

پلت فرم UDYAM 4.0 مبتنی بر موضوعی به نام Nayi DISHA است ، جایی که NASSCOM CoE به MSME امکان پیدا کردن "راه حل های نوآورانه دیجیتال کمک به AtmaNirbharta" را می دهد. NASSCOM CoE مجموعه متنوعی از استارتاپهای با تکنولوژی عمیق و SME های فناوری با تلاش خستگی ناپذیر برای کشف راه حل های نوآورانه با استفاده از فناوری های Industry 4.0 از جمله AI ، ML ، IoT و غیره کار می کند. NASSCOM CoE دارای یک اکوسیستمی است که در آن تولید MSME ، شرکت های فناوری (در فضای MSME) و شرکتهای نوپا Deeptech می توانند برای یافتن و اتخاذ راه حل های دیجیتالی کم هزینه و آسان با یکدیگر همکاری کنند.

مرکز تعالی NASSCOM (CoE) برای اینترنت اشیا ، یک ابتکار دیجیتال هند است که به طور مشترک توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ، وزارت علوم و فناوری ، دولت گجرات و NASSCOM اداره می شود. این بزرگترین اکوسیستم نوآوری موجود است که با گردهم آوردن شرکت ها ، دولت ، محققان و مبتکران به تسریع در اتخاذ راه حل های صنعت 4.0 کمک می کند.

CoE قصد دارد با تعریف مجدد مشارکت کارآفرینان شرکت ، هند را به یک مرکز جهانی برای صنعت 4.0 تبدیل کند. با توجه به هدف خود ، NASSCOM CoE چندین برنامه و طرح را برای توسعه یک اکوسیستم برای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور اجرا می کند. چالش نوآوری در ساخت (MIC) ، Fusion 4.0 - کنفرانس مجازی ، برنامه شتاب دهنده GrowX-Startup ، مرکز صلاحیت ساخت هوشمند و Udyam 4.0 - Nayi DISHA برخی از برنامه های برجسته ای هستند که می توانند اکوسیستم کلی را برای ایجاد و تقویت بخش تولید در آنها فراهم کنند. سفر تحول دیجیتال.

هند این توانایی را دارد که صنعت را نه تنها در مقیاس سریع بلکه از طریق مقرون به صرفه و پایدار اچ ام ای از طریق راه حل های نوآورانه و آسان برای استقرار ارائه دهد. بنگاه های تولیدی از جمله MSME مشتاق هستند که با ارتقا from سطح پایه اتوماسیون به دیجیتالی شدن پایان به انتها ، از این فرهنگ دیجیتالی کاملاً مثبت استقبال کنند.

مقابله با چالش های دنیای واقعی در تولید با استفاده از نوآوری حاصل از فن آوری های نوظهور امروزه برای شرکت ها ضروری است زیرا راه حل های دیجیتال به حداکثر رساندن توان تولید ، به حداقل رساندن خرابی تجهیزات ، بهینه سازی منابع و ایجاد زنجیره های تأمین قابل پیش بینی و انعطاف پذیر کمک می کنند.

Udyam 4.0 - Nayi DISHA می تواند به طور قابل ملاحظه ای به بخش MSME در بازرسی کیفیت اتوماسیون ، هزینه کم و استقرار نمایش راه حل های دیجیتال ، نظارت بر شرایط / نگهداری پیش بینی دارایی های با ارزش بالا ، سلامت و ایمنی کارگران با کمک کنترل از راه دور و آموزش کمک کند. ، مدیریت انرژی هوشمند ، اتوماسیون گردش کار برای بهبود کیفیت و کارایی و ردیابی دارایی در زمان واقعی برای مدیریت زنجیره تأمین ، و غیره. این همچنین شامل هزاران مزایای بیشتر است که صنعت 4.0 پشتیبانی حیاتی برای رشد و پیشرفت را ارائه می دهد.

NASSCOM CoE در تاریخ 30 ژوئن ، بین ساعت 3.00 بعد از ظهر تا 6.00 بعد از ظهر میزبان نسخه دوم UDYAM 4.0 Nayi DISHA خواهد بود. سه ساعت کنفرانس مجازی با هدف ارائه رهبران تولید MSME ، رهبران دولت و مبتکران در یک پلت فرم برای بحث در مورد راه حل های ممکن است که مقرون به صرفه است و استفاده از آنها برای شرکت های تولید کننده MSME آسان است.

NASSCOM CoE با هدف كمك به MSME ها و ایجاد یك محیط مشاركت در Atmanirbhar در ژانویه Udyam 4.0 - Nayi DISHA - Digital Innovative Solutions را از طریق یك كنفرانس مجازی راه اندازی كرد.

پس از موفقیت چاپ اول ، نسخه دوم - "راه حل های ابتکاری دیجیتال برای کمک به AtmaNirbharta" راه اندازی می شود ، دستور کار "ایجاد مشترک" است - مدل های تجاری در حال تکامل برای MSME ها برای دیجیتالی کردن در راه حل جدید 4.0 صنعت عادی و مقرون به صرفه. این رویداد شامل سه موضوع مانند بهینه سازی منابع از طریق به روزرسانی فن آوری ، شکل دادن به اکوسیستم MSME از طریق فناوری و نوآوری و ایجاد مشترک - توسعه مدل های تجاری برای MSME ها برای دیجیتالی شدن در حالت عادی جدید است.

Ranjeeth Kumar IAS ، کمیسر MSME ، دولت گجرات مهمان اصلی خواهد بود و اعضای جلسه شامل Prakash Bhalekar - رئیس و مدیر عامل شرکت Padmini VNA Mechatronics Pvt Ltd هستند. همانت شاه - رئیس و مدیر عامل گروه ناوین ؛ Amit Saluja - مدیر ارشد و رئیس ساخت عمودی ، NASSCOM CoE ؛ سونیل دیوید - مدیر (اینترنت اشیا) AT&T هند ؛ جیمین شاه از بنیانگذاران و مدیرعامل DEV Technology Technology Ltd ؛ Radhika Madgulkar ، مدیر عامل Electronica Mechatronic Systems (I) Pvt Ltd؛ و Puesh Ajmani ، SVP و رئیس نساجی افسر ارشد دیجیتال Welspun India Limited.

اتوماسیون صنعتی ، به عنوان یک شریک رسانه ، در این ابتکار با NASSCOM CoE همکاری می کند و از رهبران تولید MSME و شرکت های نوپا دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند.



:: برچسب‌ها: اچ ام ای,خرید و فروش اچ ام ای ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

طیف جدید سیستم های بازوی پشتیبانی مدولار Rittal چرخش ، بلند کردن و کنترل پنل های چرخشی را با دقت آسان می کند. با ارائه یک نمای کلی از اپراتور و بهترین کنترل ممکن ، سیستم های بازوی پشتیبانی یک رابط ارگونومیک بین ماشین ها ، دستگاه های کنترل و اپراتورها فراهم می کنند.

سیستم بازوی پشتیبانی مدولار جدید Rittal از نظر عملکرد و نصب ، زمان لازم برای مونتاژ ، ترازبندی و نگهداری و برنامه ریزی پروژه را به کاربر می بخشد.

سیستم بازوی پشتیبانی جدید با داشتن یک طراحی استاندارد و ساختار مدولار ، یک راه حل برای هر نوع نیاز شما ارائه می دهد و می تواند برای بارهایی در محدوده 60 ، 120 و 180 کیلوگرم (بر اساس طول لبه یک متر) اجرا شود.

سیستم بازوی پشتیبانی مدولار جدید Rittal شامل تعدادی ویژگی است. به عنوان مثال ، هر سیستم ، شامل یک بخش پشتیبانی پی ال سی دلتا ، لولای میانی و قطعات زاویه ای ، می تواند در بالای دستگاه یا روی یک صفحه جانبی نصب شود. برای اطمینان از نصب صاف و ساده ، براکت های نصب دیواری و پایه در دو اندازه مختلف و اتصالات قابل انعطاف بالا و دیواری با خروجی های افقی در دسترس هستند.

بخشهای پشتیبانی از یک قسمت آلومینیومی بیضی شکل ساخته می شوند. طراحی بخش جدید Rittal پایداری بالایی در برابر بارهای خمشی و پیچشی معمول برنامه را فراهم می کند.

Red Lion Controls از افزایش عملکرد و انعطاف پذیری برای خانواده رابط اپراتور سری G3 خود خبر داده است که اکنون با کارت توسعه جدید اترنت ، G3ENET در دسترس است. HMI های سری G3 از قبل یک پورت اترنت را ارائه می دهند و اکنون کاربران می توانند پورت اترنت دوم را برای افزایش پهنای باند و شبکه های جداگانه اضافه کنند.

علاوه بر پشتیبانی از 10 پروتکل اترنت به طور همزمان ، H3 های سری G3 با کارت G3ENET ارتباطی را با دستگاه های دو شبکه مجزا اترنت به طور همزمان فراهم می کنند - بدون روتر صنعتی - در هزینه و زمان پیکربندی صرفه جویی می کنید. کارت توسعه را می توان در هر HMI سری G3 با یک پورت اترنت نصب کرد.

کارت G3ENET با استفاده از پیچ های ارائه شده و یک کابل واحد و اضافه کردن یک پورت اترنت 10 Base T / 100 Base-Tx اضافی نصب می شود. پورت اترنت دوم این امکان را به کاربران می دهد تا شبکه های سطح ماشین را از شبکه سازمانی جدا کنند ، که هم به نفع مهندسان فرآیند اتوماسیون است و هم به مدیران IT. این مهندس را قادر می سازد تا یک آدرس IP ثابت برای درگاه متصل به PLC و درایوها اختصاص دهد ، در حالی که به مدیر فناوری اطلاعات اجازه می دهد آدرس IP خود را انتخاب کند یا از DHCP برای پیکربندی پورت سازمانی استفاده کند - ارائه عملکرد آسان برای همه اپراتورها. جسی بنفیل ، مدیر محصول Red Lion ، می گوید: "G3ENET با ارائه انعطاف پذیری گسترده ، سیستم عامل فعلی را تقویت می کند و به مهندسان اتوماسیون اجازه می دهد تا آخرین پیشرفت های ارتباطات و استانداردها را با افزایش کارایی تجربه کنند."

اکنون ویژگی های ویژه مدل های HMI سری G3 امکان تفکیک ترافیک شبکه ماشین از شبکه کارخانه با G3ENET را فراهم می کند.

Vapor Systems Technologies ، از Springboro، OH از سال 1989 در حال تولید شیلنگ پمپ بنزین ، جداکننده ، شیلنگ شلاق ، نازل گاز و اساساً هر نوع سخت افزار آویز ناشی از یک توزیع کننده گاز است. از طریق 1،000،000 چرخه ، که برابر با 17 سال خدمت عادی هنگام کار در جهان است. در گذشته ، آنها هرگز قادر نبودند نازل های خود را برای مدت زمان طولانی آزمایش کنند ، به دلیل تستر ناکارآمد آنها که فقط می تواند هر بار یک نازل را آزمایش کند.

پاتریک ایلام از Vapor Systems Technologies گفت: "این سرعت بسیار کند و بسیار غیر قابل اطمینان بود." "ما فقط از ترس خرابی و خرابی های دیگر آن را در ساعات کاری اداره می کنیم. این تستر قدیمی بزرگ ، بزرگ و جابجایی بسیار دشوار بود. من می خواستم تستر جدید کوچکتر و جمع و جورتر باشد ، بنابراین اگر بخش فروش می خواهد آن را با خود به نمایشگاه نفت ببرد ، آنها می توانند. "

V350-35-TR20 از Unitronics کاملا مناسب این کار بود. ایلام گفت: "آزمایشگر قدیمی ما برای کار به 120 ولت نیاز داشت و قابل اعتماد نبود." "این باعث می شود رله ها ، سنسورها به طور منظم بسوزند و فیوزها را بسوزانند. ما همیشه می ترسیدیم که ساعتهای کاری گذشته کار کند زیرا اگر در زیر بار خراب شود ، می تواند پمپ را بسوزاند. V350-35-TR20 با 24VDC کار می کند و قابل اطمینان و ایمن بود. "

همچنین با صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی و ورودی / خروجی داخلی / قابل ارتقا ، جمع و جور بود. پس از اتمام برنامه ، آنها آزمایش کننده را برای بیش از دو ماه با صفر خرابی و صفر صدمه به هر یک از قطعات الکترونیکی اجرا کردند. در عرض 3 ماه آنها توانستند به مارک 1000000 خود برسند.

 



:: برچسب‌ها: پی ال سی,پی ال سی 10sx,پی ال سی دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

B&R دو مورد اضافه شده به خانواده Power Panel HMI خود - ترمینال های Power Panel سری T و کنترل کننده های Power Panel سری C - هر دو دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

ترمینال Power Panel T30 دارای یک مرورگر تعبیه شده ، سازگار با وب است و می تواند به عنوان سرویس گیرنده VNC استفاده شود. سری ترمینال با چهار اندازه نمایشگر TFT از 4.3 "تا 10.1" ارائه می شود و دارای دو رابط اترنت ، دو پورت USB و طیف وسیعی از گزینه های پیکربندی DOP-W157B است.

کنترلر Power Panel C70 به پردازنده Intel Atom 333 مگاهرتز ، DDRAM 256 مگابایت ، FRAM 16 کیلوبایت و حافظه فلش EEPROM 2 گیگابایتی مجهز است. C70 یک صفحه لمسی داخلی را در اختیار شما قرار می دهد و در سه اندازه نمایشگر از 5.7 "تا 10.1" ارائه می شود. Power Panel C70 علاوه بر دستیابی به چرخه هایی به کمتر از 1 میلی ثانیه ، از POWERLINK و Ethernet استاندارد ، فناوری 2x USB 2.0 و X2X Link و همچنین اتصالات اختیاری RS232 ، RS485 و CAN برخوردار است.

از آنجا که این دو سری جدید دیسک سخت ، پنکه یا باتری ندارند ، کاملاً بدون تعمیر و نگهداری هستند. قسمت جلوی پنل همچنین از حفاظت IP65 نیز برخوردار است که این سیستم ها را برای کاربردهای بهداشتی مناسب می کند.

پانل های SIMATIC HMI Basic شرکت زیمنس برای کاربردهای اساسی مختلف مناسب هستند. آنها نه تنها نظارت جامع بلکه کنترل کاربر پسند نصب و ماشین آلات را نیز مجاز می دانند. این نه تنها باعث صرفه جویی در وقت بلکه در هزینه ها می شود. پانل های SIMATIC HMI Basic در اندازه های مختلف نمایشگر و با عملکرد لمسی یا کلید در دسترس هستند. توابع نرم افزاری یکپارچه مانند ورود به سیستم هشدار ، مدیریت دستور العمل و توابع روند قانع کننده هستند.

پانل های اساسی SIMATIC HMI: دو نسل با مزایای متفاوت

دو نسل مختلف پانل های اساسی SIMATIC HMI وجود دارد. هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

پانل های پایه SIMATIC HMI از نسل اول نه تنها با هندلینگ آسان بلکه با کیفیت و عملکرد اثبات شده نیز متقاعد می شوند. این پانل ها بیش از هر چیز برای کارهای تجسمی پیچیده تر ، حتی در صورت محدودیت مکان ، مناسب هستند. در مواردی که فضا در سطح بالایی قرار دارد ، دستگاه KP300 Basic mono PN با صفحه نمایش 

ریموت کنترل ساگا با وضوح بالا و عملکرد کلید یک راه حل خوب است. پروژه های ایجاد شده در این پانل ها امکان انتقال سازگار به بالا به پانل های راحتی HMI را فراهم می کنند.

پانل های پایه SIMATIC HMI نسل دوم با عملکردهای کامل HMI و کیفیت بهینه فرآیند در انتظار هستند. صفحه نمایش رنگی قابل تنظیم با وضوح بالا با ارائه 65000 رنگ و رابط کاربری جدید حتی کاربرپسندتر بودن را تضمین می کند. پیکربندی با استفاده از نرم افزار مهندسی SIMATIC WinCC (پورتال TIA) به دستیابی به قابلیت استفاده عالی کمک می کند. حتی اگر در دستگاه های دیگر تغییری ایجاد شود ، پروژه های ایجاد شده برای یک صفحه اصلی از بین نخواهند رفت زیرا به راحتی قابل انتقال هستند.
در میان پانل های نسل 2 ، پانل KTP700 Basic PN به ویژه برای نیازهای پیچیده مناسب است.

پانل های اساسی SIMATIC HMI نسل 1 و 2 در Automation24

Automation24 پانل های SIMATIC HMI Basic از نسل اول و SIMATIC HMI Basic پانل های نسل 2 را ارائه می دهد. از پنل های هر دو نسل می توان در محیط های PROFINET استفاده کرد. یک مکمل به خصوص خوب SIMATIC HMI Basic Panels کنترل کننده SIMATIC S7-1200 است زیرا می توان آنها را با نرم افزار مهندسی SIMATIC STEP 7 Basic در پورتال TIA پیکربندی کرد.



:: برچسب‌ها: اچ ام ای,خرید و فروش اچ ام ای ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

Aerotech’s A3200 MotionPAC یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) مبتنی بر نرم افزار است که کاملاً با کنترلر حرکتی A3200 شرکت ادغام شده است و می تواند به طور مستقل برای کنترل کامل ماشین یا همراه با برنامه های AeroBasic مورد استفاده قرار گیرد. MotionPAC با IEC 61131-3 و PLCopen مطابقت دارد و فروشگاه اتوماسيون صنعتي به کاربران اجازه می دهد تا در نمودارهای نردبان (LD) ، نمودار بلوک عملکرد (FBD) یا متن ساختاری (ST) برنامه نویسی کنند. ادغام محکم MotionPAC با کنترل کننده حرکتی A3200 به کاربران امکان می دهد تا از طریق LD ، FBD ، ST حرکت ناهمگام ، هماهنگ ، ترکیبی ، دنده ای یا کمری را مستقیماً انجام دهند یا برچسب ها را مستقیماً با برنامه های AeroBasic start شروع ، متوقف یا به اشتراک بگذارند. برنامه نویسان می توانند متغیرها و برچسب های اشتراکی ایجاد کنند که با نام در همه ابزارهای A3200 ، رابط کاربری و برنامه های موجود AeroBasic as و همچنین در برنامه های NET به آنها اشاره شود. ابزارهای MotionPAC مانند کتابخانه های قابل تعریف توسط کاربر (LD ، FBD ، ST یا .NET) ، مدیر محور یکپارچه برای بازخوانی و کنترل دستی ، پایگاه داده برچسب جهانی ، مدیریت حافظه خودکار و اجرای مجازی PLC ، کارایی و کیفیت برنامه نویسی شما را افزایش می دهد. اتوبوس های استاندارد ، ورودی I / O درایو و جمع آوری داده های پیشرفته در MotionPAC ادغام شده اند و می توان آنها را با نام در میان همه برنامه ها به اشتراک گذاشت.

اتوماسیون یکپارچه MotionPAC زمان برنامه ریزی و راه اندازی را 30 تا 50 درصد کاهش می دهد و برای توسعه برنامه کنترل ماشین ایده آل است. محیط توسعه شامل یک مدیر محور برای بازخوانی محور و کنترل دستی در طول توسعه LD ، FBD یا ST است ، و نیازی به برنامه های جداگانه بازخوانی و توسعه نیست. همه انجمن های سخت افزاری معمول ، تکالیف و برنامه ها در یک ساختار درختی با کاربرد آسان سازمان یافته اند.

جعبه ابزار برای هر زبان برای برنامه نویسی کشیدن و رها کردن در نظر گرفته شده است ، یا فقط شروع به تایپ کردن روی پالت کنید و Intellisense به برنامه نویسی کمک می کند. پالت برنامه نویسی بصورت آزاد است به این معنی که بلوک ها و توابع تابع را می توان در یک نمودار نردبان ، حتی بلوک های تابع حرکت ، استفاده کرد و برنامه نویسی را آسان می کند.

برچسب های جهانی
ادغام PLC و حرکت به دلیل عدم هماهنگی بین متغیرها و برچسب ها دشوار و زمانبر است. بانک جهانی برچسب MotionPAC این مورد را از بین می برد. همه متغیرها یا برچسب ها در MotionPAC می توانند با نام سایر برنامه های موجود در A3200 از جمله رابط کاربری CNC ، Scope ، Motion Composer ، برنامه های AeroBasic and و حتی برنامه های سفارشی .NET با نام به اشتراک گذاشته شوند. متغیرها نه تنها با نام در دسترس هستند ، بلکه تمام مدیریت حافظه به طور خودکار برای برنامه نویس انجام می شود. البته ، در صورت تمایل ، برنامه نویس در مشاهده آدرس های حافظه یا حتی اختصاص آدرس ها آزاد است.

برنامه نویسان MotionPAC می توانند کتابخانه های خود را از Function Blocks ، Functions ، Ladder Diagrams ، Structured Text یا ترکیبات هر یک ایجاد کنند. در هر برنامه ای می توان به این کتابخانه ها مراجعه و استفاده مجدد کرد. این سبک برنامه نویسی - استفاده مجدد کد از اجزای آزمایش شده - به کاربران در نوشتن سریع برنامه های با کیفیت کمک می کند.

قابلیت های حرکت
قابلیت های حرکتی شامل حرکت ناهمزمان ، هماهنگ و ترکیبی است. حرکت را می توان بصورت نسبی یا مطلق در واحدهای کاربر (انگلیسی یا متریک) تعیین کرد. سایر دستورات حرکتی شامل چرخ دنده الکترونیکی ، کمینگ ، تغییر نقطه پایان و موارد دیگر است. کد CNC یا G کاملاً سازگار را می توان از برنامه PLC فراخوانی کرد.

.NET و PLC ها
در حالی که MotionPAC کاملاً با IEC61131-3 سازگار است ، همچنین می توان آن را کاملاً با .NET برنامه ریزی کرد. برنامه نویسان می توانند برنامه های دات نت سفارشی را که به صورت بلادرنگ اجرا می شوند ، بنویسند. برنامه ها را می توان به عنوان کتابخانه بلوک عملکرد بسته بندی کرد و به عنوان یک بلوک تابع یا متن ساختاری در هر برنامه گنجاند. برچسب های جهانی ایجاد شده در MotionPAC با نام هر دو برای PLC و برنامه نویسان .NET در دسترس هستند تا برنامه نویسان PLC و .NET بتوانند در یک محیط مشابه همکاری کنند و از زبان برنامه نویسی مورد نظر خود استفاده کنند.

بهینه سازی شبکه 5G و فرصت های تجاری
ما بسیار خوش شانس بودیم که تارا مک‌دید، معاون منطقه‌ای فروش @ SalesForce را داشتیم، که با چالش نهایی کسب‌وکار برای 5G مقابله کرد: نحوه کسب درآمد از آن و تبدیل آن به موفقیت تجاری. دیدن اینکه چگونه یک سازمان شریک مانند SalesForce در مورد نیازهای شرکت های مخابراتی به ویژه برای ارائه نوع "تک شیشه ای" مورد نیاز برای تفسیر چنین حجم وسیعی از داده ها و کسب درآمد از آن تحقیق کرده است، جالب بود.

محیط شبیه سازی
برنامه نویسان می توانند اجرای برنامه را به طور کامل بر روی کامپیوتر و بدون تغییر هیچ یک از کدها شبیه سازی کنند. سخت افزار مجازی می تواند با سیستم در ارتباط باشد تا برنامه ها در یک محیط مجازی اجرا شوند. این قابلیت ، همراه با ابزارهای اشکال زدایی MotionPAC مانند نقاط شکست ، توابع Step Into ، Step Over ، Step Out ، مجبور کردن ورودی و خروجی و همچنین پنجره های تماشای برچسب ها و متغیرها ، در اشکال زدایی کامل برنامه و راه اندازی سیستم در زمان کمتری کمک می کند .

اتوبوس های صحرایی
I / O Fieldbus مانند برچسب های Modbus TCP یا EtherCAT نیز به صورت جهانی در میان همه برنامه ها و زبان های برنامه نویسی به اشتراک گذاشته می شود. در حالی که آدرس ورودی / خروجی باید به ورودی فیزیکی اختصاص یابد ، مدیریت حافظه بین برنامه ها و زبان های برنامه نویسی به طور خودکار برای برنامه نویس انجام می شود. تخصیص I / O با استفاده از ابزار نگاشت I / O ساده تر می شود که تمام I / O سیستم را نمایش می دهد و برنامه نویس نقاط ورودی / خروجی را برای برچسب ها برچسب های جهانی می کشد و رها می کند.

ویژگی های استاندارد مانند برنامه های Cold ، Warm ، Hot Start و Hot Swapping در اسکن بعدی در دسترس هستند. MotionPAC می تواند بصورت آنلاین ونظارت بر اجرای برنامه با تمام متغیرها ، برچسب ها و اطلاعات حالت نشان داده شده در زمان واقعی مستقیماً بر روی برنامه.



:: برچسب‌ها: پی ال سی delta , انوا پی ال سی , پی ال سی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

حل مساله از راه دور

لاپاو ، تامین کننده ماشین لباسشویی ، خشک کن و اتو به مشتریان در سراسر جهان ، از جمله بیمارستان ها ، خطوط هوایی ، کشتی های تفریحی ، هتل های بزرگ و تولید کنندگان پارچه ، با استفاده از Talk2M از eWON از راه دور مشکلات نرم افزار ماشین را برطرف کرده است. توزیع کننده بریتانیایی MAC Solutions داستان را روایت می کند

چندین سال پیش ، Lapauw International به دنبال روش های جدیدی برای حل مشکلات نرم افزار ماشین برخلاف روش های سنتی تر بود ، همانطور که مدیر عامل شرکت استیون رندرز توضیح داد ، "در سراسر جهان ، ماشین آلات ما به دلیل قابلیت اطمینان و مقاومت بسیار شناخته شده اند ، اما ماشین آلات ریموت کنترل ساگا همیشه ماشین باقی می مانند. همیشه مشکلی پیش می آید. بنابراین مداخله ضروری است. این کار همیشه آسان نیست ، مخصوصاً وقتی ماشین آلات در آن سوی دنیا قرار دارند.

وی گفت: "همچنین زمان بر است ، به ویژه از نظر زمان سفر تکنسین. بخشهایی که مشتریان ما در آنها فعال هستند ، مانند بخش بهداشت عمومی و جهانگردی ، بدون وقفه ، 24/7 فعالیت می کنند.سروو موتور دلتا متوقف کردن عملکرد ماشین آلات به سادگی یک گزینه نیست. هنگامی که یک ماشین در سطح مطلوب خود کار نمی کند ، مشتریان ما با تعداد زیادی عقب مانده مواجه می شوند. بنابراین نظارت مداوم بر نصب ضروری است. اگر مشکلی پیش آمد ، باید سریعاً اقدام شود. این در واقع به این معنی است که یکی از مهندسان خدمات ما برای حل مشکل باید به سایت مراجعه کند. با این حال ، اگر دستگاه در ویتنام واقع شده باشد ، این بلافاصله منجر به اتلاف وقت و هزینه های قابل توجه می شود. "

مداخله از راه دور

یک راه حل با eWON ، تولید کننده بلژیکی روترهای صنعتی و تامین کننده راه حل های هوشمند برای دسترسی از راه دور PLC از طریق اینترنت ، پیدا شد. رندر ادامه داد ، "از آنجا که ما سال گذشته همکاری خود را با eWON آغاز کردیم ، اکنون می توانیم خدمات بسیار بهتر ، سریعتر و ارزان تری ارائه دهیم.

"ما به دنبال یک سیستم مانیتورینگ از راه دور برای ماشین آلات خود و همچنین یک راه حل برای مسافرت های طولانی از بین تکنسین های خود بودیم. این است که چگونه eWON را کشف کردیم. اکثر مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم مربوط به نرم افزار است. پلتفرم Talk2M بهترین راه حل برای وضعیت ماست. "

eWON Talk2M (Talk to Machines) یک سرویس تعمیر و نگهداری و تشخیص از راه دور مبتنی بر اینترنت است که دست به دست با دامنه eWON روترهای VPN هوشمند کار می کند. در انگلستان ، سرویس Talk2M و محدوده روترهای صنعتی eWON از MAC Solutions در دسترس هستند.

Talk2M امنیت ، قابلیت اطمینان و قابلیت ردیابی در کاربردهای صنعتی را فراهم می کند و OEM ها ، سازندگان ماشین ها و ادغام کننده های سیستم را قادر می سازد با استفاده از هرگونه پهنای باند یا هرگونه اتصال بی سیم ، تعمیر و نگهداری از راه دور و تشخیص دستگاه ها را در مکان های از راه دور ارائه دهند.

Talk2M ارتباط بین اینترنت ، مهندس خدمات تأمین کننده و ماشین آلات مشتری را برقرار می کند - در هر کجای دنیا.

هر سیستم Lapauw به یک روتر صنعتی eWON مجهز است و از سرویس Talk2M استفاده می کند ، که اتصال VPN امن بین مهندسین خدمات Lapauw و PLC را در ماشین آلات مشتری تضمین می کند. این امر مهندسین خدمات را قادر می سازد تا به طور مداوم ماشین آلات را در زمان واقعی کنترل کرده و حتی به روزرسانی های PLC را انجام دهند. علاوه بر این ، PLC موجود در دستگاه نیز داده ها را به تیم پشتیبانی ماشین آلات Lapauw ارسال می کند. این اطلاعات برای ارزیابی در آینده بایگانی می شود.

با توجه به راه حل eWON و Talk2M ، مهندسان خدمات Lapauw بلافاصله از مشکلات احتمالی ماشین آلات مطلع می شوند.

رندر ادامه داد ، "ما می توانیم بلافاصله تشخیص صحیح و اقدامات اصلاحی را برای حل مشکل انجام دهیم. مزیت اصلی این است که تکنسین های ما دیگر مجبور نیستند به سایت سفر کنند ، زیرا ما اکنون می توانیم با تکنسین های محلی کار کنیم. Talk2M بلافاصله کلیه اطلاعات مربوطه را ارسال می کند تا بتوانیم مشکل را تشخیص دهیم. علاوه بر این ، تکنسین محلی می تواند تصاویر ماشین را با استفاده از رایانه خود ، در زمان واقعی و از طریق اینترنت برای ما ارسال کند. بنابراین ، در کنار داده های فنی که از طریق Talk2M دریافت می کنیم ، همچنین تصاویری در دسترس داریم تا نمای کاملی از مشکل را در اختیار ما قرار دهند. تکنسین های ما اکنون می توانند دستورالعمل های دقیق و صحیحی را به مهندس محلی ارائه دهند ، مثل اینکه خود آنها در محل کار باشند. آنها همانطور که تکنسین را "کار می کنند".

مزایای

"این راه حل چیزی جز مزایا ، هم برای ما و هم برای مشتریان ارائه نمی دهد. هر ماشین می تواند در سطح مطلوب خود کار کند. کمتر به سفرهای طولانی مدت و گران قیمت به سایت نیاز دارید و زمان کمتری از دست می رود. ما می توانیم خیلی سریعتر اقدام کنیم و ضرر مالی یک ماشین غیرفعال را به حداقل برسانیم. یک موقعیت کامل "برد-برد". "

طبق گفته Renders ، برای ایجاد یک تصویر صحیح از پس انداز دقیق ، خیلی زود است. "به طور متوسط ​​، ما می توانیم هزینه ها را به نصف کاهش دهیم ، زیرا بیشتر موارد مربوط به مشکلات نرم افزاری است که با استفاده از سیستم دسترسی از راه دور eWON & Talk2M قابل حل است."

فاکتور مهمی برای Lapauw هنگام انتخاب Talk2M نصب ساده آن بود. پلت فرم Talk2M فقط از ترافیک اینترنت اتوماسیون صنعتی از طریق https استفاده می کند ، بنابراین می تواند ea نیز باشد

تقریباً در هر شبکه مشتری پیاده سازی می شود. بنابراین هیچ تغییری در تنظیمات فایروال مشتری لازم نیست.

رندر ادامه داد ، "نظارت از راه دور برای مدتی وجود داشته است ، اما این واقعیت که واحدهای eWON به راحتی در پایان مشتری قابل اجرا هستند ، عامل تعیین کننده ای در انتخاب ما برای سیستم eWON بود. اتصال Talk2M VPN فقط اجازه دسترسی به PLC ها را در ماشین آلات Lapauw می دهد و نه به بقیه شبکه های رایانه ای مشتری. به علاوه داده هایی که از طریق سیستم Talk2M عبور می کنند نیز ایمن هستند و این بسیار مهم است. "

به لطف نظارت از راه دور ، Lapauw در حال حاضر مقدار زیادی از اطلاعات عملیاتی مربوط به ماشین آلات خود را جمع آوری کرده است. "ما تصویری کاملاً دقیق از عملکرد روزانه ماشین آلات خود داریم و تصویری بهتر از نحوه استفاده از آنها. این به ما امکان می دهد ماشین های خود را بیشتر توسعه دهیم و بهبود ببخشیم تا نیازهای خاص مشتریان خود را بهتر برآورده کنیم. در آینده ، ما در نظر داریم تجزیه و تحلیل استفاده از ماشین آلات آنها را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم که این امر به خدمات حتی بهتر نیز کمک می کند. "



:: برچسب‌ها: اتوماسیون صنعتی , ریموت کنترل ساگا ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

با کنترل کننده درایو SD6 آن را ایمن بازی کنید
موتورها ، درایوها و کنترل ها توسط سارا مید ، ویرایشگر وب ، 12/11/2018
"ماژول ایمنی پیشرفته" جدید SE6 از STOBER برای کنترل ایمنی یکپارچه در کنترل کننده درایو SD6 ادغام شده است.

با همکاری Pilz-Safe Automation ، متخصصان بین المللی انتقال قدرت و کنترل حرکت بین المللی ، STOBER ، ماژول ایمنی جدید SE6 را برای کنترلر درایو SD6 برجسته خود طراحی کرده است.

برای کسانی که قبلاً از کنترل کننده درایو SD6 استفاده می کنند یا قصد تعیین آن را دارند ، SE6 ماژول جدیدی است که به راحتی قابل استفاده است و امکان نظارت ایمن درایو در برنامه های مربوط به ایمنی تا SIL 3 ، PL e (دسته 4) را مطابق با EN 61800-5-2 و EN ISO 13849-1. کمترین زمان پاسخ دهی در بدترین حالت ، کمتر از ده میلی ثانیه ، توقف سریع را امکان پذیر می کند ، به مهندس طراح اجازه می دهد تا فاصله های ایمنی را به حداقل ممکن برساند.

یکی از نکات برجسته آن "مدیریت ترمز ایمن" است که شامل کنترل ترمز ایمن (SBC) و تست ترمز ایمن (SBT) با نظارت بر چرخه آزمایش است. مدیر عامل STOBER's Drive Controller مارکوس فری. "نشریه تجارت DGUV مبنای پیش نویس استاندارد DIN EN ISO 16090-1: 2016-02 را تشکیل می دهد ، جایی که موضوع محافظت از محورهای عمودی برای اولین بار در یک استاندارد توصیف می شود."

علاوه بر توابع توقف Safe Torque Off (STO) ، Safe Stop 1 (SS1) و Stop Stop 2 (SS2) ، SE6 توابع را برای حرکت ایمن و نظارت بر حرکت ایمن نیز فعال می کند. عملکرد Safely Limited Speed ​​(SLS) و Safe Speed ​​Range (SSR) اطمینان حاصل می کنند که درایو از مقادیر حد سرعت پیکربندی شده فراتر نمی رود.

جهت ایمن (SDI) جهت حرکت پیکربندی شده را کنترل می کند و افزایش ایمن محدود (SLI) افزایش قابل اطمینان را محدود می کند. Stop Operating Stop (SOS) توقف فعال را کنترل می کند.

مسئله مناسب بودن در دنیای واقعی در طول توسعه همراه با Pilz-Safe Automation در اولویت قرار گرفت و در نتیجه ، تمام توابع ایمنی تا SIL 3 ، PL e (دسته 4) قابل استفاده است.

همچنین ، SE6 به کاربر اجازه می دهد تا در صورت عبور از مقدار محدود ، یا در صورت توقف اضطراری ، متغیر پاسخ دهد. . "همیشه ایده خوبی نیست که بلافاصله کنترل کننده درایو را خاموش کرده و در صورت نقض مقدار محدودی ، توقف کنترل نشده درایو را انجام دهید. برای راه اندازی مجدد سریع و ساده ، معمولاً بهتر است که عمداً با استفاده از کنترل درایو را متوقف کنید ، و فقط اگر کنترل کننده این کار را انجام ندهد با کنترل کننده درایو مداخله می کند. "

با استفاده از SE6 دیگر نیازی به موتورهای خاص ، رمزگذارها ،خرید سروو موتور دلتا کابل ها یا سوئیچ های استال یا سرعت سنج نیست. کاربر می تواند از پیکربندی های موجود درایو استفاده مجدد کند یا به اجزای مناسب برنامه بپیوندد. این ، به نوبه خود ، معمولاً با کاهش هزینه های سیستم همراه است.

به منظور تداوم افزایش بهره وری و در دسترس بودن دستگاه ، سازوکارهای نظارت بر عملکردهای ایمنی فراتر از الزامات اساسی استاندارد شده گسترش یافته اند. با توجه به پایش مقدار محدود مبتنی بر موقعیت ، یا پنهان کردن پیش بینی سیگنال های تداخل ، می توان با حداقل فاصله تداخل به مقادیر حدی در نظر گرفته شده نزدیک شد.

مانند بسیاری از محصولات درایو STOBER ، تعویض آسان است ، زیرا کاربر فقط باید حافظه ذخیره اطلاعات قابل جابجایی را تعویض کرده و جایگزینی آن را تأیید کند. این امر پیکربندی کلی دستگاه را به کنترل کننده درایو جدید منتقل می کند و بدون نیاز به دانش تخصصی یا ابزارهای نرم افزاری انجام می شود.

SE6 با داشتن ساختار دو کاناله سازگار ، اجزای یکپارچه را بر روی هر دستگاه راه اندازی ، پس از هر STO و در حین کار آزمایش می کند. در نتیجه ، آزمایش عملکرد چرخه ای توابع ایمنی که در محل مشتری نهایی مستند است ، حذف می شود.

درایوهای نسل ششم STOBER کنترل کننده های قدرتمند مستقل و چند محوری را برای کاربردهای چند محوره بسیار کارآمد ارائه می دهند. کنترل کننده درایو تک محور SD6 انعطاف پذیر ، که بخشی از این خانواده محصولات است ، دارای جریان خروجی اسمی تا 85 آمپر است و در درجه اول در برنامه های مبتنی بر درایو با کنترل حرکت غیرمتمرکز استفاده می شود. همچنین این موتورهای همزمان همزمان خطی و چرخشی و همچنین موتورهای ناهمزمان را کنترل می کند.

مزیت مفهوم رابط مدولار و دامنه لوازم جانبی گسترده به این معنی است که می توان SD6 را با دقت پیکربندی کرد تا حتی تخصصی ترین کارهای درایو را نیز حل کند.

ماژول های ارتباطی CANopen ، EtherCAT یا PROFINET را می توان برای اتصال به یک کنترل کننده سطح بالاتر انتخاب کرد.

با افزایش دیجیتالی شدن، سیستم های اتوماسیون نیز باید قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر شوند. سیستم های کنترل مدولار مانند وب u-control می توانند هم وظایف اتوماسیون و هم وظایف IIOT را انجام دهند. به لطف مدولار بودن و استفاده از فناوری کانتینر جدید یکپارچه، وب u-control بهترین پیش نیازها را در اینجا فراهم می کند. توسعه برنامه‌های کاربردی جدید آسان‌تر می‌شود: راه‌حل‌های نرم‌افزار داخلی یا شخص ثالث را می‌توان به راحتی بر روی وب u-control نصب کرد، بنابراین عملکرد سیستم کنترل را مطابق با سناریوی برنامه خاص افزایش می‌دهد.

پیوند را دنبال کنید تا در مورد تبدیل شدن به یک فناوری ظروف همه جانبه و کاربردهای صنعتی اطلاعات کسب کنید.



:: برچسب‌ها: سروو موتورa2 ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

سرو دلتـــــــــا

دلتا AC Servo Motors و Servo Drives را تولید می کند
با کنترل حلقه باز نمی توان به کاربردهای مختلف صنعتی که به سرعت و حرکت دقیق نیاز است ، دست یافت. Servo یک سیستم کنترل حرکت حلقه بسته است که در چنین برنامه هایی مفید است. این موتورها موتورهای AC مبتنی بر روتور آهنربا دائمی با رمزگذارهای داخلی رمزگذار از نوع افزایشی یا از نوع مطلق هستند رمزگذار مطلق اطلاعاتی در مورد موقعیت روتور در هر زمان مشخص می دهد حتی اگر منبع تغذیه از بین برود و دوباره بازیابی شود. این دستورات و بخش های حرکت پیچیده ای دارد ، تنظیم ساده و برنامه نویسی را می توان با صفحه کلید یا نرم افزار برنامه نویسی انجام داد. به دلیل کنترل حلقه بسته ، دقت موقعیت تضمین می شود. تمام توابع مربوط به موتور سروو موتور توسط AC Servo Motors قابل انجام است. روش های ارتباطی جدید مانند CANOPEN ، ETHERCAT ، DMCNET در درایوهای سروو موجود است.

همانطور که فناوری واحد ریزپردازنده پیشرفته تر و بسیار بیشتر می شود ، توسعه و اثربخشی هزینه تکنولوژی ساخت آهنربای دائمی برای موتور سروو و دستگاه های نیمه هادی با قدرت بالا و عملکرد بالا به طور مداوم بهبود می یابد. بنابراین ، موتور سروو AC و سیستم کنترل سروو AC به تکنیک های اساسی برای دستیابی به فناوری کنترل اتوماسیون در زمینه صنعت فعلی تبدیل شده اند. Delta servo system یک سیستم سروو یکپارچه همه گیر است که بر اساس قدرت دلتا در فناوری صنعتی و الکترونیکی ساخته شده و برای نیازهای مختلف ابزارهای مختلف ماشین آلات کاربردی توسعه یافته است. تمام سروو درایوهای سری ASDA با پردازنده سیگنال دیجیتال برتر (DSP) ارائه می شوند که عملکرد سریع حلقه مدار کنترل را نشان می دهد. علاوه بر این ، سایر ویژگی های سری Delta ASDA ، از جمله تنظیم بهره ، عملکرد روان موتور و عملکرد تجزیه و تحلیل / مانیتور نرم افزار ، همچنین کنترل حرکتی با سرعت بالا و با دقت بالا را برای طیف گسترده ای از برنامه های اتوماسیون صنعتی فراهم می کنند.

مدل های مختلف در Delta Servo Motors and Drives
ASDA - سری A2
سری ASDA - A
سری ASDA - B
ASDA - سری B2
سری ASDA - M
ASDA - سری Spindle Drive
ASDA - کنترلر ربات MS



:: برچسب‌ها: سروو موتور , تنظیمات سروو موتور , سروو موتور دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

با بهره گیری از الکترونیک قدرت و فناوری پیشرفته ریزپردازنده ، درایوها موتور AC دلتا قادر به کنترل موثر سرعت موتور ، بهبود اتوماسیون دستگاه و صرفه جویی در مصرف انرژی هستند.

با بهره گیری از موقعیت قوی ما در فناوری الکترونیک قدرت ، درایوهای موتور AC سری VFD دلتا به سرعت پیشرفت کرده است. هر کدام از سری های Drive برای پاسخگویی به نیازهای خاصی طراحی شده است.

درایوهای AC ما به دقت سرعت و گشتاور را كنترل می كنند ، به راحتی از پس بار بیشتری برمی آیند و حالت های مختلف كنترل و پیكربندی سفارشی را ارائه می دهند. خط تولید AC Motor Drive ما طیف کاملی از فن آوری های کنترل موتور را فراهم می کند و در طیف وسیعی از صنایع برای تقویت و بهبود اتوماسیون ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

سری A + نوع جدیدی از سیستم سروو یکپارچه همه کاره با عملکردهای پیشرفته است. این ترکیب با موتورهای سروو متوسط / زیاد از 3 کیلو وات تا 7.5 کیلو وات (خروجی گشتاور از 19.1 نیوتن متر تا 47.74 نیوتن متر) ترکیب شده و به رمزگذار نوری 20 بیتی (1280000 ppr) مجهز است و کنترل موقعیت دقیق تری را برای دقت بالا ارائه می دهد صنایع پردازش یا برنامه های کاربردی ماشین که در آن به پاسخگویی و سختی بالا برای رد کردن اختلالات گشتاور زیاد نیاز است. Delta با سری A و AB ، یک سری محصولات سروو کامل (از 100 وات تا 7.5 کیلو وات) برای پشتیبانی کامل از نیازهای مشتریان و ارائه گزینه های مختلف برای کاربردهای گشتاور بالا ، ارائه می دهد.

 

ما نگاهی به اولین روز Tech Live London با دیدگاه های رهبران فناوری از شرکت هایی مانند IBM، مایکروسافت و Vodafone می اندازیم.
رهبران، مبتکران و تأثیرگذاران برای رویداد هیبریدی TECH LIVE LONDON به گروه رسانه ای Bizclik در لندن پیوستند.

شامل چهار منطقه؛ فناوری و AI LIVE، Cloud & 5G LIVE، Cyber ​​LIVE و March8 LIVE، کنفرانس دو روزه و نمایشگاه فناوری نیز برای حضور مجازی برای بینندگان در سراسر جهان در دسترس است.

سخنرانان الهام‌بخش زیادی وجود دارند که به مراحل زنده و مجازی می‌روند، سخنان کلیدی الهام‌بخش ارائه می‌دهند، در میزگردها بحث می‌کنند یا درباره روندها در بحث‌های کنار آتش و جلسات پرسش و پاسخ بحث می‌کنند. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند آخرین فن‌آوری‌ها را تجربه کنند - از جمله شانس قرار گرفتن پشت فرمان یک ماشین مسابقه‌ای F1.

ما نگاهی به برخی از نکات برجسته در سراسر مراحل برای روز اول می اندازیم.

مرحله فناوری و هوش مصنوعی
مرحله فناوری و هوش مصنوعی میزبان برخی از رهبران پرشور بود، از کسانی که دهه‌ها در زمینه فناوری کار کرده‌اند تا مبشرانی که نوآوری در هوش مصنوعی (AI)، علم داده و تجزیه‌وتحلیل، یادگیری ماشینی و در عین حال کمک به آموزش و توانمندسازی یک نیروی کار دیجیتال

در کنفرانس امسال احساس توانمندی و تمرکز کارمندان وجود داشت، زیرا بحث پانل صبح برگزار شد، موضوعاتی را پوشش می‌داد که پیرامون استفاده کنونی از فناوری پس از همه‌گیری و اینکه چگونه به افراد بیشتری اجازه می‌دهد بر اساس ترکیبی کار کنند. با این حال، تقریباً چند سال پس از شروع کووید-19، چشم‌انداز در حال تغییر است و با پذیرش کار از راه دور، نه تنها بسیاری از سازمان خود احساس جدایی می‌کنند، بلکه همکاری برای برخی نیز دشوار است.

برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه به استفاده از فناوری به عنوان جایگزینی برای تعامل انسانی و اینکه آیا از طریق سیستم های دیجیتال کنونی و یا حتی استفاده از هولوگرام می توان به آن دست یافت و می شود، اشاره دارد.



:: برچسب‌ها: درایو موتور ac , درایو موتور ac دلتا , درایو ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد